Det kostar dyrt att köpa grönsaker och frukt!

Ja, det är väl ingen nyhet, men ärligt talat... man blir ju ruinerad av att försöka äta lite nyttigt emellanåt!

Efter att ha spenderat påsken i Karlskoga och sedan bli sjuk, för att sedan ha gäster här(då käka vi mest ute) så hade grönsakerna oh frukterna tagit slut.. eller så var dom kastade för länge sen. Kände att jag behövde fyla på skafferiet lite och gik till Hemköp och handlade. Inte världens billigaste affär kanske + att det är en sån lite mindre affär här i stan, å då är ju såklart priserna lite högre än på stormarknader å så.

Men nu är det ju så att när jag är själv så behövs inte så mycket mat, å jag orkar aldrig gå iväg å storhandla,..(så tungt att bära påsarna..ha ha) så då får det bli till den lokala affären (oftast).

Ja, å så nu till det jag ska klaga på. Grönsaker... hur kan det va så jädrans dyrt. Jag handlade inte nå´t ondigt över huvud taget. Bara lite grönt, frukt å kyckling... Typ:

Salladshuvud, paprika (3 små), groddar, sparris, 1st färsk brockoli, 1st(liten)blomkol, äpplen, grape frukt, satsumas, keso, pinjenötter och så en grillad kyckling.

Ja.. nu kanske det låter mycket såhär.. men tänk på att det ju egentligen inte är någon direkt mat utan bara grönsaker.

342:- gick det på!!! Hallå eller?? Jag tycker i alla fall att det var lite väl dyrt för att knappt fylla en kasse med lite frukt oh grönt. Å ärligt talat.. ska man äta sig mätt på detta, så tar det ju dessutom slut rätt så fort. 2-3 dagar å så är ju allt slut typ!

Vi kan ju ta ett litet räkne exempel! För skoj skull!! SÄg nu att jag alltid skull gå dit och handla (vilket säkert många gör) och köpa denna frukt 2 ggr i veckan. Då skulle vi vara uppe i 684:-. På 1 månad skulle det bli 2736:- och på ett helt år 32.832:- Hallå hej säger jag bara!! :)

Ja ja.. vi ska väl vara glada att vi har mat över huvud taget och visst kanske dessa priser var lite i överkant. Men man kan ju förstå varför folk köper halvfabrikats mat, då ju det i alla fall är billigt.

Nej.. jag skulle ha medlemskort på COOP... såg att dom denna veckan hade haöva priset på grönsaker för sina medlemmar!! Go COOP!!!

Kommentarer
Elin

Åh tack gumman. det är så trist, men imorgon är en annan dag som sagt:) roligt att du mår bättre också. och JA! frukt & grönt är svindyrt när man ska köpa på sig en del & va duktig:P uschiii kram.

2009-04-22 10:15:30
URL: http://kvistelin.blogg.se/
Micke

Ja, frukt och grönt är dyrt. Jag skulle säkert spara massor på att köpa mindre sånt. Det typiska när det väl är billigt med är ju att en del grejer är svåra att passa på att köpa extra av eftersom det inte håller sig..

2009-04-22 15:29:13
URL: http://michalw.blogg.se/
Linda

ja fy vad dyrt det är med mat, grönsaker mm är verkligen inte billigt och inte blir man mätt heller :)

2009-04-22 19:56:13
URL: http://lindamagnus.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0