Sakta men säkert...

....närmar det sig!!!

Kan Ni tänka Er.. Nu är det bara 2 veckor kvar tills vi drar till Brasilien. Två veckor exakt idag!  Planet lyfter vid 16.00 tiden från landvetter och sen är resan i gång. :)

Först flyger vi till Paris där vi har några timmar att slå ihjäl. Vilket inte kommer vara så svårt förmodar jag med alla taxfree "shoppar". Fast det är bättre att handla på hemresan än på ditresan.. så vi får väl sätt oss i någon bar och hänga. VIlket ju också kan vara trevligt. :) Sen flyger vi till Sao Paolo för att sedan ta oss vidare med nästa flyg till Rio De Janeiro.

Vi landar i Rio på förmiddagen.. typ 10.00-11.00 (brasiliansk tid) Då kommer det spännande..tar vi oss igenom säkerhetskontrollerna utan större svårigheter?? Man vet ju aldirg.Blev ju tagen i Australien och Singapore å roligare saker har jag ju varit med om!

Fixade även nytt pass igår, då mitt har spruckit lite i plasten där man viker passet.. Grejjen är att det var en tjej på arlanda som sa till ig att du har haft tur fu att du ändå kommit hem... för med ett sånt här pass kan dom tro att man har förfalskat! Så nej tack.. Vill inte ta risken att bli fast i Brasilien pga ett "trasigt" pass.

Kunde få ett graits pass fram tills att datumet gick ut.. (nästa år) Men då skulle dom ta passet i från mig.. åjag kan tycka att det är lite roligt att ha kvar sina gamla pass + att man ju har en hel del stämplar i dom. Så jag valde att göra ett nytt å betala för det. EN CHOCK fick jag dock när det kostade 400:-.. å så gäller dom bara i 5år nu för tiden.. + att man fixar allt hos polisen. Ja.. jag vet.. det var ett tag sen mitt andra pass togs. Ha ha.. Men smidigt var det! Man fick se hur passet skulle se ut å kunde då ändra om man ville ta om kortet eller skriva om underskriften! Fast man kände sig ju lite dum där man stod bland alla å smila in i den där "tv:n" :)

Ja ja.. fick bara ett litet ryck å var tvungen att skriva av mig lite... Sååååå nära Nu!! :)

Skönt!

     

Kommentarer
Mindy

Bokstäverna eller ..Så fall är de från Village..

2009-02-24 16:28:54
URL: http://blondis81.blogg.se/
ღ Sofiα Werℓin

nej jag vill heller aldrig uppleva det.

men nu har de fått ett nytt barn för ca 4 månader sen och hon är helt frisk :)

2009-02-24 17:25:45
URL: http://sofija.blogg.se/
Karin

Jag fick m fixa nytt pass, mitt hade gått ut.



Var e d du bor?

Ja vilken stad alltså, för inte e du kvar i Kga?



Kram K

2009-02-27 18:13:39
URL: http://lillak24.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0