Dags att gå hem!



Dags för hemgång...
(ser dessutom ut som en städtant dagen till ära... Ha ha)


Utanför fönstret gapar glada studenter och några sjunger "sjung om studentens lyckliga da'r"!!

Varje år när man (i alla fall) jag hör dessa glad ungdommar (sjukt att jag kollar DOM för ungdommar, vad är då jag??) så längtar jag så sjuuukt myckt tillbaka till min egen student. Det var nog en av dom bästa dagarna i mitt liv. Vilken känsla.. och vilket partajjande det var!! Solen sken och alla var så himla glada... Blir alldeles lyrisk bara jag tänker på det. :)

Men... nu är det fasiken 11 år sen man tog studenten. Helt galet sjukt! Skulle visserligen inte vilja byta med studenterna i dagens läge.. om man nu tänker på hur arbetssituationen ser ut i samhället idag. Men annars hade jag mer än gärna stått på ett lastbilsflak å vrålat. FY FAAAN VA VI ÄR BRAAAA!! :)

Men nu är det slut på drömmandet om studenten och jag ska ta och pallra mig hemåt.. vilket jag skulle gjort för l'nge sen som mina kollegor. Men av nån anledning blir jag kvar ändå... förmodligen för att ingen väntar på mig där hemma! :(

Ja ja.. vi får vä se vad som händer i kväll... nåt blir det ju i alla fall...

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0