Det blev inge bra! :(

Ja, här har det varit tyst i ett par dagar nu. Å detta av en väldig tråkig anledning. :(

Som Ni vet stack jag iväg på kryssning tillsammans med min bror med familj... och det slutade med att jag nu sitter gipsad på högerfoten, nästan ända upp till knät. Kan säga att jag är sådär nöjd över detta nu när det är sommar och allt. :( Läkaren ville sjukskriva mig i 6 veckor, men jag kortade ner det till 2 veckor till att börja med. Å så får ortopeden i Trollhättan sjukskriva mig vidare om så är fallet.

Jag är alltså kvar i Kga nu, då ju Classe inte kommit hem än. (han skulle ha kommit  hem idag). Jag klarar mig ju inte själv nu i början, då det dels är ovanligt att hoppa på ett ben. (vänster dessutom) + att jag måste vara väldigt försiktig nu i börajn. Inte så bra att hoppa runt för mycket i onödan. Men här "hemma" i kga har jag ju hjälp å så slipper jag sitta ensam å fundera och tycka synd om mig själv.

Hur gick nu detta till då?? Jo.. jag hade ett par "platå" skor på mig, och hamnade fel med fonten när jag skulle gå ner för en liten "trapp" som jag inte såg... Å så vrickade jag till foten. Visst kändes det, men jag tänkte att det nog bara var en liten vrickning. Men när jag vaknade tidigt på morgonen, så var foten alldeles svullen och jag fick uppsöka sjukstugan ombord. Hon lindade foten och uppmanade mig att ta kontakt med vårdcentralen när jag kom hem.

Å ja.. igår ringde jag baggängens vårdcentral för en bedömoning. Läkaren där skickade mig till röntken som i sin tur skickade mig vidare till akuten.. då något såg "trasigt" ut.  Där blev vi sittandes i över 4 timmar. Jag fasade för det värsta, men tänkte nästan vägra gips. Men när doktorn kom var det enda alternativet sa han.

jag ville bara börja tjuta. Inte nu...inte mitt i sommaren.. nu när Classe kommer hem och vi ska åka ut med båten... INTE NU!!! trodde ärligt talat att jag skulle bryta ihop.

Nu känns det lite bättre, men jag får då å då panik känslir för att jag sitter "inlindad" Men det går okej ändå, och jag hoppas att det blir bättre. det gäller bara att inte tänka på det. :( Värst är när jag ska sova tror jag... men det har ju bara gått en natt, så vi får väl se om det blir bättre... men blir det inte det så får som fan ge mig sömntabletter.

Ja ja... nu vet Ni!! tråkigt men sant å det var väldigt olyckligt. Men det är väl ödet antar jag!?!?

Kommentarer
Jessica

Men gumman! Vad tråkigt! Nu i värsta värmen oxå! Usch jag lider med dig! stor kram

2009-06-24 19:49:58
URL: http://keckan.blogg.se/
fredrik

mia å du ska vara sjövan man kan undra först hoppar classes axel ur led på förra kryssningen å nu du som btyter foten på denna kryssning och det roliga är att det var på samma fartys M/S GALAXY inget bra farttyg för er två så ni kanse borde hålla er till cyckel eller någåt annat

2009-06-24 20:56:55
Jenny

Men kära du...Tycker synd om dig...Konstigt bruna "sommarben" du kommer få då...Jaja, en annan kommer ju att få spendera sommaren i vassruggen med lillan och alla överflödskilona man dragit på sig, om det är någon tröst...

2009-06-24 21:06:20
URL: http://jennyler.blogg.se/
Helena

Men lilla vän... Stackars dig, tycker verkligen synd om dig. Hur länge blir du kvar i kga? När kommer classe hem.



Kram på dig i massor...

2009-06-24 21:31:49
Karin

Nä men stackars pluttan!!!

O nu oxå, lider verkligen m dig!

Kramar K

2009-06-24 22:08:03
URL: http://lillak24.blogg.se/
Mia

Tack så mycket. Å ja.. det är för JÄVLIGT!! Det blir mycket konstig solbränna å det blir säkert också väldigt varmt!! Men men.. det är inget att göra åt. vi får försöka göra det bästa av situationen ändå! Classe kommer hem på fredag, och jag stannar här i Kga tills dess. Vill nån ringa så går det bra på jobbmobilen. Min andra är död.. men ska försöka hitta någon laddare till den.

Ja.. ett rent helvete är det, men det kunde ha varit värre som alla säger. Å ja.. det kunde det.. det finns andra det är mer synd än mig om.. plus att jag säkert inte är ensam med gips i sommar! :)

2009-06-24 22:53:43
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Elin

näää stackars dig...ajaj:(

Usch så trist. jaja det är som det är. Du får försöka göra det bästa av det, men lättare sagt än gjort förstår jag ju. kramar till dig.

2009-06-24 23:19:54
URL: http://kvistelin.blogg.se/
Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta gärna en minut till att titta in på våran blogg och se vad vi kan erbjuda! Vi designar även efter dina önskemål!

2009-06-24 23:22:14
URL: http://freshdesign.blogg.se/
lovisa

oj, seg start på sommaren! krya <3

2009-06-24 23:36:24
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/
Classe

Ja detta var kass, jag får utöka markservicen ett snäpp till...går det?? Men det ska nog gå bra, får ju fylla på med vin och drinkar så löser sig det mesta...

2009-06-25 00:25:59
Nilla

Jäkla skit!!! Hörde av de nere på HK att du skadat dig men inte att det var såpass att du fick gipsa. Fy fan! Tur du har en go sambo som kommer pyssla om dig. Nu kan det bara bi bättre....Kram på dig kompis!

2009-06-25 08:20:39
Linda

Nä men stackare!!! Usch vad tråkigt i denna värme, eller det är ju alltid tråkigt såklart. Men kanske inte läge för gips mitt i sommaren... Vilken otur!!

För att se något positivt i det hela så måste din sambo ta hand om dej ordentligt nu ;) kram kram

2009-06-25 19:17:37
URL: http://lindamagnus.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0