Snart dax att dra vidare...

Sitter något nyvaken, med min nya fina mjuka ROSA morgonrock och rufsigt hår, i ett av mina gamla flickrum!!

Nyvaken är jag för att vi var på midnattsmässa i går. En liten tradition vi har...dom som vill följer med och annars stannar man hemma. Oftast beror det nog mest på att man är rätt så trött efter allt julfirande under dagen, men när man väl kommer iväg så är det allt lite mysigt ändå.

Nu är ju inte vi kristna på det sättet i vår familj, men jag tycker att man kan gå till kyrkan ändå om man vill. Man är ju ändå inte mer än mänsklig och kan skänka en tanke till dom som inte har det lika bra som en annan. Jag/Vi har en STOOOOOOOOR familj och firar jul i dagarna tre för att få allt å gå ihop.. och jag är så tacksam för detta. Det här är vad jag är van med... att fira jul endast en dag.. skulle för mig kännas väldigt konstigt. Men samtidigt så tänker jag mycket på dom som inte har det lika bra som jag och som kanske sitter själva eller som inte ens har ett hem att gå till. :( Medans vi konsumerar julklappar för flera tusen finns det massor med barn och vuxna som inte får en endaste julklapp. Och tyvärr så kan man inte så mycket göra åt den situationen....men liiiite kan allt alla göra.

Jag har här i jul skänkt lite pengar till olika ändamål genom att lägga i bössor och köpa sånt som går till välgörenhet...kanske inte jättemycket, men ändå lite... vad nu mycket och lite är?? Men hjälps vi ändå alla åt så blir det mycket i slutändan!!

Men nu ska jag göra mig i ordning och hoppa i juldress nummer två (av tre) :)
Hoppas alla får en bra juldag!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0