Ute är det kallt och snöar.. inne är det bara kallt!

Sweet lord vad det "snöblåser" där ute. Har en liten misstanke om (nu) att detta INTE kommer att smälta bort i första taget. Det ska ju visst vara svinkallt i flera veckor framöver verkar det som.


(den blonda tiden)

Jag tycker som jag sagt tidigare att det är himla mysigt med snö, men det blir jobbigare och jobbigare att ta sig till jobbet... Nu har jag inte kanonlångt till jobbet, men man är ju inte riktigt lika smidig längre... eller, det har jag väl kanske aldrig varit, men nu börjar man mer och mer vagga fram som en jävla anka. Och ICKE plogade vägar och trottoarer gör det ju inte lättare för mig att ta mig fram.

Tredje dagen i rad som ♥ följer mig till jobbet, men hur blir det sen framöver när det bara handlar om veckor kvar till BF och han är ute på havet!! Är det ingen snö är det ju okej...men när det är sånthär snökaos kommer det förmodligen ta mig ett halvt decenium att komma till jobbet. Ha ha.. den synen vill jag inte se... En Mia, pustandes och frustandes, med en ALLDELES för trång vinterjacka där snart blixtlåset spricker på. Uhuuu... dom dagarna är jag nog inte på topp när jag kommer till jobbet!! :)

Men nu skiter jag ärligt talat i det för på lördag sticker vi ju till värmen!! Kotten sparkar av iver i skrivande stund och jag tror den längtar efter lite värme!! ♥ Fy faaan va härligt!!



Hittade ett litet "utlandskort" i arkivet... detta var i Thailand för hundra år sen som Ni kan se på datumet...men jag minns det ändå som i går. :) Det var på "min" långresa då jag hoppade på Classes båt i Australien som senare tog oss upp till Japan och sendan ner till Singapore där vi hoppade av för att till sist hamna i Thailand. Mycket lovely resa måste jag säga och många många fina minnen!! :)

 
Jag och Classe i Korea där det var kallt... och så Classe som kör båten på bild 2


Jul på båten och Classe som läser en bok i solnedgången


Grillfest och passering av ekvatorn...


Och så härliga härliga Singapore.

Jag skulle kunna hålla på i evigheter... finns hur mycket kort som helst. Tyvärr gör detta också att jag får lite dåligt samvete att jag inte gjort i ordning mina album där hemma... Framkallade ju flera hundra kort som nu bara ligger och väntar på att bli insatta. Men jag har kommit på att jag kommer ha all tid i världen när jag går hem och är mamma ledig.. Då ska jag verkligen ta tag i det.. sådär en 3 år efter... Ha ha..


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0