Värm mig tack!



Jag fryser och skulle vilja lägga mig i ett varmt bad nu... gärna med massa bubblor och lukta gott i. :) Men som enda alternativ får jag väl stega i in i duschen i stället.

Helgen har varit bra som alltid när man är i Kga... dock en aning kort... också som vanligt. Tog tåget hem i morse mot Thn... å denna gången 2:a klass... NEVER AGAIN säger jag... Fast det är klart.. i bland finns det inga alternativ å då får det väl gå då... :(

Men det slår aldrig fel....Alltid är det nån jävla unge som ska tjuta hysteriskt Ja, jag vet.. jag ska också snart ha barn och kommer själv vara ett irritationsobjekt...men nu är jag inte det ännu å har då fortfarande rätten att klaga på andras ungar. Folk pratar så högt i telefon att man undrar om dom VILL att man ska höra hela deras privatliv berättas på 5-10 minuter. Eller dom som sitter och lyssnar i musik så högt att man undrar om dom ens hör något över huvud taget???

Värst i dag var väl ändå konduktörskärringen som bokstavligt talat SKREEK i mitt öra GOD MORGON när vi skulle lämna perrongen i Karlstad. Jag hade precis slumrat till och hade världens skönaste dröm på gång...men NÄ.. då skulle hon se min biljett(igen?)... som jag ju VISADE när jag klev på i Degerfors. KLANT säger jag (tror jag fick lite tinnitus också).. å som sagt... efter det var det ju helt omöjligt att somna om igen...

Nä.. tacka vet jag 1:a klass eller egen transport.. men då ska helst nån annan köra så att jag kan lägga upp fötterna i rutan och slöa. :)

Men jag ska inte helt döma ut 2:a klass för jag måste ju ändå erkänna att det är rätt underhållande ändå! Kanske skulle Sj döpa om det till boskapsvagn i stället. Haha..

Dagens "tycka synd om" var ändå farbrorn som tappat bort sin plats efter att ha varit i bistron och köpt sig en festis... :( Stackarn.. han kana sig fram och tillbaka i vår vagn 4-5 gånger innan vi förstod att han kommit bort sig. Vi disskuterade lite och till slut så frågade tanten som satt brevid mig på andra sidan gången om han tappat bort sig.. och ja.. det han stackarn. Jag tyckte så synd om honom att jag nästan började gråta. (Ja, jag gråter åt allt) Men han kom till slut rätt och det visade sig att han satt i 1:a klass som var vagen före oss. :)

Slutet gott allting gott!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0