Rätsavtning!! ;)

Fick en kommentar från min far i förra inlägget...och ja.. han har kanske rätt!! :)

Om du lär dig stava vuxen rätt kanske du blir så vuxen att du börjar tycka om både te och kaffe.

Ärligt talat vet jag inte hur jag tänkte när jag stavade vuksen med K när jag vet att det stavas vuxen. Jag kommer i håg att jag tyckte att det såg lite fel ut men fortsatte bara att skriva och sen "posta" inlägget utan att korrekturläsa!!



Det här händer titt som tätt och jag får då och då kommentarer från Classe och andra( i min familj) att jag inte stavat rätt!

Ofta är det för att jag skriver så "snabbt" å mina långa naglar haqmnar (ja ni ser) på tangenter bredvid den bokstav jag egentligen ska skriva eller att orden sitter i hop på fel ställen då space knappen inte tryckts ner ordentligt!

Hade väl inte 5:a i svenska men väl en 4:a...så någon stavningskurs behöver jag väl inte gå.. dock kan jag bli bättre på att korrekturläsa och itne (ännu ett vanligt fel) använda ord som ajg (se där ja...)inte kan kan stava till!

Som Ni ser hamnar gärna bokstäverna i fel ordning och detta vet jag om och behöver bli bättre på... jag vet ju hur det stavas men när det går av bara farten är det lätt att det blir fel!

Tyvärr kommer Ni nog fortsätta se att det är lite felstavat här och där i bloggen!! :)

Nu ska jag börja göra mig i ordning för i dag kommer Carolina och hennes söta lilla Viggo och hälsar på!

Kommentarer
Evelina - mamma till Lucas

Hihihi..tror kommentaren från din pappa även skulle stämma in på mig. Min speciallitet är särskrivning!! Men visst även felstavning, fast jag använder mig av google typ jämt när jag är osäker på hur saker o ting stavas ;) hihi... Jag får också många pikar av dem som känner mig ;)



Hoppas du får en fin dag bruden! Kramar

2011-08-17 06:54:21
URL: http://evelina84.blogg.se/
Tina - Minnas mamma

Hihi, sådär blir det ju titta som tätt. Jag brukar det stå kvar ibland, orkar liksom inte. Och jag är precis som du! Dricker helt saft eller juice eller läsk... :)

2011-08-17 07:40:36
URL: http://hejtina.blogg.se/
Chris

Äsch- du har bara lite välling i huvudet- inte hela världen ;-)

2011-08-17 08:34:28
URL: http://chrisdahlin.blogspot.com
Therese- Mamma till Ameah

Haha! Stava fel hur mycket du vill, jag stannar och står ut med det ;)

2011-08-17 09:33:39
URL: http://mylifeinthai.se
Krilla

Du skriver så snabbt så tangentbordet hinner inte med :)

2011-08-17 13:44:26
Tina - Minnas mamma

Men SÅKLART får du hänga med oss när du kommer till Stockholm :D

2011-08-18 10:44:18
URL: http://hejtina.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0