Lite nya smaker fick det bli!

Trots en tidig lördagskväll är jag i dag trött som bara den!

Somnade faktiskt redan vid 21:30 i soffan framför tv: men vaknade vid 22:00 tiden av att Lexie knorra lite i sovrummet. Gick in, stoppade in nappen och stoppade om henne å bestämde mig för att själv gå å lägga mig!!

Somnade nog på 5 minuter tror jag. Men sen var det dags för mat vid 23:00 tiden och blöjbyte, bus och lite mat igen vid 04:30 tiden för att sedan vakna vid 07:15 tiden!!

Lexie somnade en halvtimma förut å jag detsamma... fast för mig blev det inte längre än 5 minuter då Lexie vaknade precis när jag slumrat in!! TYPISKT!!

Jaja.. jag piggnar nog till snart... har ju som sagt ändå fått rätt så många timmars sömn om man jämför med andra nätter då jag gått å lagt mig betydligt senare!



Gårkvällen spenderades annar i går på Maxi stormarknad!! Ha ha... vilken lördagskväll... det hade jag väl aldrig gissat för ett år sen! Men det är så det kan bli när man är "ensam" mamma och har tråkigt!! :)

Ja.. dels behövde jag handla lite och när jag väl var där så gick jag runt å strosa lite och kollade på alla andra grejer dom har där. Det är ju som ett stort köpcenter... och det gäller att passa på när inte Classe är med.. För han gillar INTE att gå där inne å små strosa!! Hihi...

Slog till på två nya pyjamasar till Lexie.. för är det något hon har dåligt av nu är det just pyjamasar! Och så köpte vi lite mat till henne också. Hon har ju tidigare bara ätit puréer av olika slag samt smakoptioner av gröt. Men nu... nu ska lilltjejen få smaka på riktig mat (för 5-6 månader).

Ska bli spännande å se vad hon tycker om det!?



Men en fråga.... hur mycket brukar Ni era barn? En halv burk typ eller kanske bara 1/3 del... en hel känns lite väl mycket att börja med när man förut bara ätit några teskedar/matskedar.. Eller ja.. det skulle hon aldrig få i sig ändå vår lilla docka!! :)


Kommentarer
Therese- Mamma till Ameah

Vad kul det är med lite ny mat :) Hoppas att det kommer falla dockan i smaken. Ameah är ju inte heller så stor i maten och äter ungefär 3 matskedar vid varje måltid och så ersättning till. Brukar stödamma drygt en timme efter men från och med imorgon är det slut på det. Hua, hua. Wish me luck.



Kram!

2011-08-21 10:44:39
URL: http://mylifeinthai.se
i min lilla lilla värld

Jag tror lätt att de kommer gå ner. Men varför gör du inte egna fruktpuréer? Det är ju såå lätt och kostar ingenting typ

2011-08-21 13:16:26
URL: http://saratilling.se
Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

åh stjärnor!! :D



sv: ja de kan man säga vi bor i Uddevalla :D

2011-08-21 14:07:46
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Mandy mamma till river

Min river äter en tredje del ungefär :) eller jag öser upp en tredje del..ibland äter han allt och ibland lämnar han:)

2011-08-21 20:35:27
URL: http://Mandyys.devote.se
Timjanoakleja

Hej! Kul att börja testa nytt! G äter nästan ingenting än så länge, det blir bara nån tesked per gång och lika mycket hamnar utanför... ;-) Vi har testat lite grönsakspuréer och risgröt och håller nu på med frukter, men vi mosar bara lite av den frukt vi själva äter. Vissa barn föredrar tydligen egenlagad mat och andra köpt så det är nog smart att testa lite olika! Vårt nästa steg är köttpuré typ kokt kyckling. Spännande! :-)



Kram

2011-08-22 02:25:27
URL: http://timjanoakleja.wordpress.com
Therese

Hej! Har följt din blogg ända sedan du var gravid, så kul att läsa om er vardag : )



Vår Agnes, 6 månader, verkar gilla allt som serveras så nu får hon en halv burk till lunch, det brukar märkas när det är stopp ; ) Sen får hon faktiskt lite fruktpuré till efterrätt också. Ibland ger jag henne lite ersättning efter maten för att försäkra mig om att hon är mätt, och så får hon ju i sig lite vätska. Vatten smakar tydligen sådär.. ; )Hoppas att söta Lexie gillar maten : )

2011-08-23 22:28:07
URL: http://iggbomt.blogspot.com
Elin ♥ Mamma till My

Vi ger en halv burk ungefär, + lite fruktpure efteråt. Vatten till maten, ingen ersättning efteråt.



BVC säger ungefär 1-1½ dl mat brukar va bra.

2011-08-25 09:58:55
URL: http://mysansfamily.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0