Kan detta vara förklaringen?

Tidigt inlägg men jag blev minst sagt förvånad när jag går ut från sovrummet och bort mot toaletten då jag skymtar något i fönstret på vägen dit! :)



Är detta tjuven som äter upp mina stearinljus på altanen??

Jag har nämligen två mornar i rad kommit ut och blivit helt konfunderat över vem som gnagt/hackat/pickat sönder mina ljus ute på baksidan! Först tänkte jag på en katt... men förmodligen inte då ju dom ofta välter omkull sakerna för att få tag på grejer.. och sen var min gissning på någon slags fågel eller nåt!!

Men hej.. det kanske är detta lilla söta rådjur som kliver upp på altanen och smaskar i sig mina ljus?

Någon som har en aning om detta...eller vad det kan vara för något skumt som härjar på vår baksida om nätterna??

Uppdatering: Har sökt lite på det och faktiskt så verkar det vara fåglarna som äter stearin!!
Att man inte kan få ha nå´t i fred nu för tiden!! Ha ha...

Kommentarer
Therese- Mamma till Ameah

Haha, kan så vara :) Härligt att slippa gå ovetandes!

2011-06-20 08:59:35
URL: http://mylifeinthai.se
Anonym

Hos oss är det en skata som knycker värmeljusen! Jag kom på henne med ett ljus i näbben en morgon!!! Men, hon vill väl också mysa lite, kanske?!



Krama Lexie! N-N

2011-06-20 09:18:41
Mira

Haha va roligt! Har aldrig hört att fåglar skulle gilla stearin ;-)

2011-06-20 16:57:59
URL: http://mirandalux.se
Maria

Sv ja visst är dom supersöta va bara tvungen att köpa linnena till minnah.



Haha äter fåglarna på stearin ljus de visste jag inte

2011-06-21 16:54:24
URL: http://mariaenliten.blogg.se/
fatima

Hahahahahah.. starin tjuv :D

2011-06-23 02:08:03
URL: http://www.mina-prinsar.com/
Christian mårtensson

Intressant läsning! Min tjej gjorde en liten plantering och satte ett gravljus däri framför vår bostad, planteringen gjorde hon i en form av djup zinkskål/fat som hon satte på ett bord på uteplatsen. En dag när jag kom hem stod ljuset rakt upp fast på stenplattorna på marken istället! Trodde någon skojat med oss, sedan dess har det hänt konstiga saker med ljuset när vi varit borta, urgröpt och det har stått snett osv, idag var hela ljuset borta!! Nu KAN det bara vara en fågel har vi kommit fram till! Skönt trodde det var ngn som var hör för att kolla om vi var bortresta eller inte... Kan ju vara så inbrottstjuvar jobbar...

2011-10-20 22:26:56

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0