Sjung om Studentens lyckliga da´r!

I dag tar dom studenten här i Karlskoga och det lär bli massa folk på stan då den årliga kortegen med lastbil/vagn skall genomföras! Varje år tänker jag på min egen student och man verkligen gläds med dom som "detta" år går ur skolan för att börja vuxenlivet!! Det var ju SÅ kul!!

Dagarna efter kan ju kännas lite konstiga då man helt plötsligt ska stå på egna ben och kanske inte riktigt vet vad man ska göra!

Jag hade rätt så impulsartat, bara några månader innan studenten, tackat ja till att åka ner till Thailand och vara Au-Pair till en pojke vars pappa är Svensk (mamma Thailändsk).. så jag visste vad jag skull göra!! Jag skulle ut på en riktigt SPÄNNANDE resa i mitt liv!


Jag och min kompis "Tuk Tik" som jag tyvärr tappade kontakten med. :( (Söker med ljus och lykta emellanåt dock)


Ha ha.. min första kväll i Thailand... Väl omhändertagen blev jag men OJ vad mycket jag inte visste här...


Huset(n) på Koh Samui... jag bodde i det till vänster på bild när vi var där!


Här spenderades många timmar under mina (nästan)11 månader i Thailand!


Två av mina gamla klasskompisar kom förbi resande i några dagar... här är det jag och Susanne! :) Så kul vi hade! :)


Poolområdet där jag bodde (lite utanför) i Bangkok...Jon.. som jag tog hand om är pojken med simglasögonen längst bak! :)


Kungens födelsedag firas!! Och den FIRAS ordentligt kan jag lova! :)

Ja.. jag skulle kunne fortsätta med hur mycket bilder och berättelser som helst.. men jag tror inte Ni orkar det! ha ha.. Hur som helst så var det verkligen en RESA på min väg in i vuxenlivet!!

Jag brukar säga att jag ABSOLUT inte ångrar att jag åkte dit..men om jag vetat vad det inneburit (som blond, 18 år så långt hemifrån så länge) är jag inte riktigt säker på om jag hade gjort om det idag! För 13 år sen var ju inte Thailand direkt det det är i dag bör tilläggas!

MEN vilka minnen man får alltså... och nästan bara dom bra ploppar ju upp såklart! :)

Kommentarer
Mira

Underbara älskade Thailand! Vi var där i en månad nu med Ella, så underbart ♥

2011-06-10 13:10:31
URL: http://mirandalux.se
Kecka

Åh vi var ju au pairer på samma gång ..på två helt olika delar av världen :) Vilka minnen!

2011-06-10 13:56:16
URL: http://keckan.blogg.se/
Angelica - mamma till Moa

Åh va skoj att se! Du var verkligen annorlunda där :D

2011-06-10 14:56:32
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
veronica

Vilken resa!

Thailand = löööve!!!

Har varit där 2ggr och planerar en resa i feb/mars 2012... men vi får se...

Jätte roligt att läsa om ditt äventyr :-)

2011-06-10 15:22:40
URL: http://www.virrisbyvirris.se
Natalie

Så kul för dig att ha sådana minnen! :) Tänk, vad viktigt det är med minnen och erfarenheter från livet. Det är ju det som format oss till den vi är idag. Vissa saker ångrar man (på sätt och vis) vissa behåller man i hjärtat. :) Thailand är helt underbart, håller med dig! Kan dock tänka mig att det var annorlunda för 13 år sedan. Ha en fin helg!

2011-06-10 21:06:11
URL: http://familjenefternamn.blogg.se/
Therese- Mamma till Ameah

Underbart inlägg Mia! Jätte kul att få se lite äldre bilder därifrån, förstår att det var väldigt annorlunda från hur det är idag. Skulle vara spännande att få höra mer om din resa någon gång..



Kram till dig och Lexie!

2011-06-11 08:50:01
URL: http://mylifeinthai.se
fatima

Men åh vilka fina minnen.. kan du tänka dig om ca 18 år.. står din prinsessa på ett flak med en öl :p

2011-06-11 22:25:36
URL: http://www.mina-prinsar.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0