Varför? :(

Varför sitter jag här i soffan och har dåligt samvete för att jag inte följde med Classe och Lexie ute på promenad?? :(

Samtidigt som jag vet att en promenad skulle göra mig gott i den friska luften så drar den andra sidan i mig som säger att PASSA PÅ att vara lite ensam NÄR DU KAN!!



Snart sitter jag här igen och har totalt ansvar över Lexie 24/7 igen och då finns inte denna möjligheten längre (på en hel månad)!

Men nu när jag gjort valet ligger jag här (ja.. jag la mig ner med datorn på magen) och har dåligt samvete.... i stället för att njuta!!

Det är ju så att man vill börja tjuta! :(

Kommentarer
Evelina - mamma till Lucas

såssnippa precis! Du kan tro att vi skrattade ;) hihi!



Åh du är sååå lik mig! Det där stäniga dåliga samvetet som förföljer mig.... Nu har vi dåligt samvete för olika saker... Men ändå! Känner klumpen i magen o hur man ÅNGRAR SIG! Som du skriver, att man aldrig kan njuta av sin egentid... är man iväg så stressa man hem, är man hemma så går man o väntar på att de ska komma hem igen. Får man sova så kan man inte sova... osv... för samvetet gnager...



varmaste kramen

(vi vet ju faktiskt innerst inne att vi ska passa på o njuta...varför går inte de då?)

2011-11-06 17:22:14
URL: http://evelina84.blogg.se/
Pernilla - Mamma till Alwa

Haha jag vet precis vad du pratar om! Så du ska inte ha dåligt samvete :)



Sv: ja det är mumma med äpplen, tyvärr är det ju så att vi redan hade 2 innan! Så snart får vi hyra in en trädgårdsnisse så han kan kratta alla ruttna äpplen som man annars halkar på och slår halvt ihjäl sig på.hihi

2011-11-06 17:50:12
URL: http://alwag.blogg.se/
Jennie - Mamma till Malva

sv: Ja jag vet, jag försöker bara ignorera människor som ej kan stå för sina åsikter. Den här personen som skrev detta har ett behov för uppmärksamhet och nerkränkningar, det är det ända som får dem att må bra :)



Jag tar ej åt mig alls, För Malva har ett normalt stort huvud för att vara bebis, hon är precis som hon ska om hon inte skulle det skulle jag inte bry mig heller för den delen, inget kan få mig att inte älska och värna om henne!



Tack Mia, du är för söt!



Kram på er

2011-11-06 17:53:34
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Martina

Men sötnos inte ha dåligt samvete. Man måste vila ibland! Njuuuuuuut. För det är du värd!



Kram

2011-11-06 19:44:34
URL: http://martinaballerina.blogspot.com
Anna-mamma till Vincent

Nej det är verkligen så!:). Det är intensiv period med våra småttingar nu där det händer massor och man måste vara med hela tiden ungefär:)Det låter som att du slits mellan att du vill vara både med din familj så mycket som möjligt men även att du vill försöka ha egentid medan du kan, det är svåra val kan jag tänka mig! Hoppas du har en fin kväll med din familj.Kram

2011-11-06 20:46:23
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Timjan o Akleja

Inte ska du ha dåligt samvete! När Classe är borta sen går du ju massa promenader, du tar igen det då!



Kram

2011-11-09 19:39:50
URL: http://timjanoakleja.wordpress.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0