Tipspromenad med nyfunnen "mammavän"!

Köket är undanröjt och nu sitter jag här (barnfri) i soffan och kolla på repriser. Ljuvligt!!

Lexie och jag har varit ute halva dagen i dag och för ca en timma sen kom farmor och hämtade lillstrumpan. Jag skulle egentligen åkt och träna men orkade inte det då vi var ute på långpromenad förut + att jag är rätt trött!

När klockan var 09:00 i morse steg vi ut ur huset och ut i friska luften för en liten morgon PW som visade sig bli längre än tänkt! :)



Det var nämligen så att jag tänkt gå en tipspromenad i dag som jag sett skyltat om här i området...men så hade jag glömt bort det och kom på det när jag gick förbi skylten än en gång. Det var bara det att den inte började förens kl 10:00 så jag tänkte att jag får väl ta den på tillbakavägen då!

Å mycket riktigt... lagom svettig ca 1 timma senare stegade vi dit och fick svarslappar. Precis när jag kom dit kom en annan mamma också så vi tog sällskap hela vägen och stannade sedan efteråt och tjöta och åt korv ... som det bjöds på när man kom i mål! Korven smakade mycket gott då jag "glömde" av frukosten i morse plus att tipspromenaden var lååångt mycket längre än jag trodde! :)

Så summa sumarum blev det väl ungefär 1 mil idag.

Hennes son och Lexie visade sig vara jämngamla (skiljer bara en månad) och så bor dom bara ett stenkast härifrån. Kul med lite nya bekantskaper och vi ses säkert fler gånger.

Så ja... LexieLoo och jag har haft en riktigt skön söndag med andra ord!

Kommentarer
Alexandra - mamma till Märta

men mysigt! Att vara mamma har gjort världens vänskapskrets liite större!!

2011-10-02 19:12:04
URL: http://blogg.mama.nu/alexandra/
Emilie

Söt du är! Jag är här inne typ varenda dag och läser din blogg :) Läste att du hade en jobbig natt med Lexie.. stackars! Ibland vill man bara gå under.. du kanske läste mitt inlägg om att jag vissa dagar känner mig lite nere och vill bara släppa allt och åka iväg, men sen dagen efter har man nya krafter igen. Som mammor är vi riktigt starka och man orkar mer än vad man tror, eller hur :) Skönt och få avlastning från hennes farmor & farfar när din sambo är iväg.. Jag tycker det är jobbigt bara när min sambo är iväg typ en hel lördag och spelar match.. inget mot dig! Ta hand om er! Kram

2011-10-02 20:46:12
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie
Evelina - mamma till Lucas

Härlig att hitta nya att umgås med... jag är själv inne i det där raggningsstadiet.. o de är inte enkelt. Man vill ju inte vara för på liksom ;)



Skön start på dagen :)kramar

2011-10-02 20:55:05
URL: http://evelina84.blogg.se/
Josefine - Mamma till Alva

åh vilken härlig dag det lät som :) kul med nya bekantskaper ! och vad fint du har fått det med din nya header :D

2011-10-02 20:58:02
URL: http://emmajosefine.com
Therese- Mamma till Ameah

Hurtigt! :D Och trevligt med sällskap.

2011-10-02 21:43:40
URL: http://mylifeinthai.se
Fia- mamma till Edison

Alltid kul med mammavänner! :)

Skrev jag att jag gillar nya headern? Det gör jag! Så söta ni!



Sv: Edison är ju också liten, eller väger lite så vi gör också allt vi kan för att få i honom mat... börjar bli lite trött på att väga varannan vecka och redogöra för vad han äter...! Den här gången måste det i alla fall vara en tand som bråkar! Den har starka misstankar på sig i alla fall.

2011-10-02 21:58:41
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Anna

Är det en tommee tippiee napp?:)

Våran lilla tjej gillar inte Nuk, vet inte vilken napp som passar.

Hon helammar, det gör/gjorde du också väl?:)



Fantastiskt söt bedårande liten dotter ni har:)

2011-10-03 11:15:27
Timjanoakleja

Vad kul med nya vänner! Och skönt med egentid, tycker du gör helt rätt som softar i soffan en stund... Det behöver man!



Kram

2011-10-04 06:56:20
URL: http://timjanoakleja.wordpress.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0