Träning!

Oj oj oj...

Sen klockan 11:00 i dag har dagen gått i ett!! För att göra listan kort så har jag/vi...

  • fixat lunch till lillan
  • gått PW på 8 km
  • gungat
  • fixat mat till mig själv
  • lekt med Lexie
  • fixat mellis och gröt till liten
  • matat
  • lekt
  • försöka sova eftermiddag
  • packa skötväskan
  • leta fram träningskläder
  • packat in allt och alla i bilen
  • lämnat lillfisen hos farfar
  • åkt till gymmet för ett spinningpass
  • hämtat liten
  • fixat välling
  • matat
  • burit liten samtidigt som jag plockat
  • försökt natta
  • burit liten igen
  • föröskt natta än en gång... med resultat tack gode gud!
  • städat undan i köket

...Å nu .... ungefär sådär hundra timmar senare ska jag ÄNTLIGEN få ta mig en dusch å försöka få i mig lite mat!!!

Ja.. Ni läste rätt där bland raderna... Jag har varit på mitt första RIKTIGA träningspass efter graviditeten. Varför jag valde ett spinningpass kan man ju fråga sig... för satan i gatan va jobbigt det var!! Men jag klarade mig igenom det å nu jävlar måste jag köra på alltså!

Jag får pussla i hop det bäst det går nu när sambon är borta (har ju bara svärföräldrarna typ då ju HELA min familj bor i Karlskoga, ca 20 mil härifrån), men jag bara måste få komma hemifrån å göra något för mig själv!! Annars orkar jag inte detta känner jag.

Min kropp behöver träning för att orka med helt enkelt... synd att man alltid kommer på det lite för sent bara. :)

Kommentarer
Martina

Träning är som balsam för själen! Hoppas du lyckas pussla så du hinner med några träningspass.

2011-09-21 21:39:30
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Emilie

Vad duktig du är, men spinning första passet som är så jobbigt ;) !!! Jag var ute och joggade häromdagen och OJ vad kämpigt det var.. får lite ont i min fog på ena sidan fortfarande, så jag hoppas att det försvinner snart så jag inte får problem! Det där med onyttigheter, jag tycker det sätter sig trots att jag ammar.. hahaha! Men BVC sköterskan sa nåt om att man tappar som mest i 3:e och 4:e mån om man ammar, för än så länge har jag inte märkt så mycket ;)

2011-09-21 22:29:53
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie
Evelina - mamma till Lucas

Asså en fråga!!!!!! HUR MÅNGA TIMMAR HAR DU PÅ DITT DYGN EGENTLIGEN ;) shit du hann ju massor... jag undrar hur min skulle se ut. Vill nog inte veta ;) hihi...



Härligt med träning. Nu måste jag ta tag i mitt liv... hihi...power walk it is!

2011-09-22 08:19:05
URL: http://evelina84.blogg.se/
Landkrabba

Jag har inte skaffat något gymkort än. Vet att jag kommer ha svårt att fixa barnvakt när sambon är ute och jobbar. Så jag har gått och investerat i ett gäng kettlebells och tränar nu hemma i vardagsrummet :)



Och angående mammabrudarna, ja de har nog vissa Solsidan-komplex. Tyvärr verkar det vara ett vanligt syndrom i småstäder, vissa tror att dom är lite bättre och lite mer... Och vi utbölingar får inte vara med. ;)

2011-09-22 09:48:39
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Timjanoakleja

Oj vilken dag, känner igen mig... Och förra inlägget kunde lika gärna jag ha skrivit! :-D Förutom att G inte är så nära att krypa, men han är aldrig still, ska alltid hoppa! Och nyper och drar i allt, suck...



Jag är så impad att du klarar dig när pappan är borta på havet, skönt att svärföräldrarna hjälper till så du får lite egentid, det behöver man verkligen! Hur underbara de än är... :-)



Kram bruden!

2011-09-23 00:23:39
URL: http://timjanoakleja.wordpress.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0