Seg tisdag!

Lexie står ute på altan och jag har precis fått i mig lunch å är nu propp mätt! Antar att hon vaknar snart men jag hade önskat att hon sov lite till så att jag hann plocka undan lite här hemma (fast helst hade jag bara velat ligga på soffan).

I morse stack vi i väg till Öppna förskolan där det i vanlig ordning var massor med folk. Förmodar att det är för att det börjar bli höst ute och folk är trötta på att sitta hemma och uggla med dom små. :)

Vi hann med både gipsavgjutning och sångstund... å så hängde vi även med Melvin och Lia från föräldragruppen.


Alltså... Det skulle vara så himla skönt om jag nu bara kunde få ligga kvar i soffan utan att känna stress inför att Lexie ska vakna.

Hade man haft någon som kom hem lite senare i eftermiddag så kunde ju städningen vänta... men nu måste jag verkligen hinna med mesta möjliga under tiden hon sover. Så att blogga har jag egentligen inte tid med. Småsaker.. som att plocka ur kassarna när man varit och handlat är nu för tiden ett störningsmoment bara det liksom.

Men jaja... Jag får se fram mot kvällen när hon har somnat för då.... ÄNTLIGEN.... kan jag lägga mig lite på soffan och hoppas på lugn och ro. Det blir alltså ingen träning i dag... däremot måste jag ut på en PW i eftermiddag vare sig jag vill eller inte!

Livet är hårt i bland! :)

Kommentarer
Louize

Heejsan..

Visst går tiden fort - dom små blev ju 6 månader nu :D

Följt din blogg & du ha kommenterat min =)

dock så har ja bytt nu.



2011-09-27 14:50:17
URL: http://shapeful.blogg.se/
Landkrabba

Jag känner igen det där så väl. Adam sover väldigt lite på dagarna. Han sover när vi är ute och promenerar men hemma sover han max 30 minuter åt gången. Oftast är han på bra humör och har inget emot att ligga i babygymmet, sitta i sittern eller ligga på filten men vissa dagar hinner man ju inte med någonting. Känner igen det där med kassarna... Dock somnar han tidigt för kvällen, brukar natta honom runt sex, så då har jag heeela kvällen själv! Skönt att slippa det dåliga samvetet (som nu, att jag sitter och läser bloggar medan han ligger och pratar med Pingu i gymmet...) Det sköna är ju att när våra killar är hemma så är de HEMMA! Hemma, utvilade och vill bara ta igen all tid de missat med de små liven :) (men försök slå det in i min skalle när Adam tjurar en hel dag och lunchen består av yougurt direkt från paketet ;)

2011-09-27 17:16:07
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Evelina - mamma till Lucas

Kul att träffa andra mammor. Håller tummar att du får din lilla egentid ♥ energikramar

2011-09-27 20:47:37
URL: http://evelina84.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0