13 månader!

När ska man egentligen sluta å "fira" varje månad? (Nu när dom liksom fyllt 1år menar jag)

Jag kommer i håg, innan jag själv fått barn, att det värsta jag visste var när folk sa hur gamla deras barn var i månader!? Jag orkade liksom inte räkna efter varje gång och förstod inte varför dom inte bara kunder säga att dom var typ 1år eller 1år och 3 månader...eller vad dom nu var. Så jävla noga är det väl inte!



Nu är man ju själv inne i tänket å vet på stuberten när någon säger antal månader. ;) Dock försöker jag själv inte att tala om hur gammal Lexie är i månader om någon frågar eftersom hon ju nu passerat den magiska 1:an.... annat är det ju innan, då man ju inte kan säga så mycket annat än antal månader! :)

Såå...när tror Ni att man kommer att sluta fira månadsdagen... snart... längre fram... eller aldrig? :)

Kommentarer
Anna- Mamma och Socionom

Jag kommer nog säga 1 år för det mesta!:) Kram

2012-04-12 11:01:26
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Fia- mamma till Edison

Hihi jag har tänkt precis samma innan jag fick barn själv :P

2012-04-12 15:19:04
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Evelina - mamma till Lucas

OJ OJ OJ va jag känner igen mig! Jag hatade verkligen att höra antal månader :P (iaf när de är över 1 år.... innan är helt ok...finns ju liksom inte så mycket annat att säga då :P)



Jag TROR att jag kommer att sluta när Lucas fyller 1 :) hihi...men visst man kommer kanske säga de någon gång...men jag tänker inte "fira" de på bloggen ;) Nu kommer jag väl få äta upp vartenda ord jag skrivit ;) hihi



puss till er

2012-04-12 22:04:48
URL: http://evelina84.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0