Det där humöret alltså!

Lexie har ju alltid "flugit" fram som en kanonkul och jag kan ärligt säga att det ALDRIG är en lugn stund här förutom när hon slagit igen sina blå!

Detta med att hon testar nya gränser tillsammans med ett jäkla humör som växer fram dag för dag gör det ju inte bättre direkt! :) DRAMA QUEEN i say to you!!

Ni känner säkert igen Er! Några av Er som läser har säkert redan gått igenom denna fas... och många med mig är nog mitt inne i den! Å för Er som inte riktigt är där än.... VÄNTA bara! :)




Säger man nej...säger ajabaja... eller tar något i från henne kan hon bli skogstokig. Hon skriker.. viftar med armarna och lägger sig sedan ned på golvet och bankar!! Oftast går det över väldigt fort och när man tänker på det i efterhand kan jag skratta åt det för det ser rätt roligt ut. Men när det väl händer gäller det att man håller minen så att hon förstår att man inte kan göra och bete sig hur som helst!

Jag vet att det är nu dom utforskar för att lära sig saker men sätter man inga gränser ligger man risigt till framöver. Det är ju faktiskt för att skydda dom själva.

Någon som inte är riktigt lika roligt är när Lexie nyper och river mig i ansiktet. Här om dagen slet hon bort en skinnflik i fejjan å i dag rev hon mig runt hela munnen samtidigt som hon bara skrattar! Å ju mer jag säger AJ ju mer tar hon i! Hoppas verkligen att detta är något som växer bort annars har vi ett problem!



MEN... Nu är hon ju som tur är inte såhär jämt... utan hon är ju faktiskt, allt som oftast, den där lilla solstrålen som bara vill ställa till med lite bus och hon kan faktiskt även komma för att bara kramas och mysa!!♥

Kommentarer
Angelica - Mamma till Moa

Du jag har en som slåss här hemma så jag förstår dig, inte roligt alls att få en smäll i ansiktet :(

2012-04-10 19:41:41
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Emma Josefine

Det låter exakt som min lilla vilding !! Fast det där humöret är inte riiiktigt där än men jag har på känn att det kommer att bli värre ;)

2012-04-10 19:49:32
URL: http://emmajosefine.com
Sara, mamma till Charlie

Haha, precis sådär är Charlie. Att ta i från honom grejer eller säga ajabaja är att starta ett tredje världskrig. Ibland, inte jämt! Men ett jäkla humör och en himla vilja. Är väl en fas dom ska gå igenom...

Vad gäller rivandet tror jag inte du behöver vara orolig så länge du fortsätter visa att det inte är okej, även om hon skrattar. Barn vet ju inte riktigt hur dom ska visa sin kärlek, blir nog lite galet i bland. Charlie slåss nån gång då och då och det där med att riva i munnen känner jag igen!

Kram!

2012-04-10 20:57:49
URL: http://sarasland.com
Fia- mamma till Edison

Tråkigt med sjukdomar mitt i högtiden så man inte kan fira som man vill!



Känner liksom de andra igen det där beteendet... och ju argare och allvarligare man blir desto roligare blir det... vad göra?! Sparkas hårt på skötbordet är Edisons bästa bus. Tappar nästan luften nu när han får in en rikgi en, de små benen är starka!! Tur att de är gosiga och underbara den mesta tiden så man pallar det andra!

2012-04-10 20:59:32
URL: http://airyfairy.blogg.se/
frida

Åh va ja känner igen de där.. som tur e har de börjat bli bättre nu.. lägger sej inte ner å skriker varje gång även om de händer fortfarande haha!



Noel va oxå inne ett tag på att slås å rivas i ansiktet, som tur är har han faktiskt slutat me de nu, å så hoppas ja de förblir :)



2012-04-11 10:45:26
URL: http://fritte.blogg.se/
Caroline

Oh my... Jag vet vad du pratar om! Tack och lov så har viggo lugnat ner sig en aning men han har alltid ett jäkla humör!



Tur att de kan vara rara, söta och snälla också för annars hade jag nog skickat honom till Afrika, haha! Skämt och sido, jag tror och hoppas att eran fröken lugnar ner sig snart. Törs man förresten tänka på tonårstiden?!

2012-04-11 11:59:43
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Evelina - mamma till Lucas

älskar när du skrev drama queen :) hihi!! Men jag förstår din frustration... vi får väl se om Lucas hittar till den fasen, men för mig får han gärna hoppa över ;)

2012-04-12 22:08:06
URL: http://evelina84.blogg.se/
Birgit

Det känner jag alltför väl igen! G blir helt vild om han inte får som hann vill, och han är oxå riktigt hårdhänt. Jättetrist! Men det går väl över det oxå...



Kram!

2012-04-18 21:37:49
URL: http://www.timjanoakleja.wordpress.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0