Nestlé fullkornsvälling!

För några veckor sen berättade jag att jag (via Buzzador) fått möjlighet att prova på Nestlés fullkornsvälling.



Paketet innehöll

  • 1 fpk 5 L 12 månaders Nestlé fullkornsvälling som tack för att jag deltar i kampanjen
  • 12 st påsar med 8 månaders mild fullkornsvälling som jag kan buzza med.

Eftersom "grodan" har en månad kvar till sin 1 års dag så vi började med att tjuva, en av, "prova på" påsarna som är från 8 månader. Lexie har ju inte varit så jätte förtjust i välling innan som jag några gånger påtalat...men sista tiden har jag blandat ungefär 50/50 av välling och ersättning vilket funkat rätt bra.

Men i går gav jag henne endast fullkornsvällingen och hon åt... hon fick inte i sig jättemycket men hon verkade ändå nöjd. Tänkte att jag skulle prova en gång till i kväll och sen dela ut resten av "prova på" paketen för att sedan testa 12 månaders om några veckor när Lexie fyllt 1!

Har Ni några erfarenheter av fullkornsvällingen från Nestlé? Gillar Era barn det... verkar dom bli mättare? Själv önskar jag att Lexie vill äta upp en hel portion välling och sova hela natten.. men det är väl för mycket begärt av denna lilla tjej! :)


Kommentarer
Landkrabba

Vi har inte testat någon fullkornsvälling än. Började med välling när Adam var drygt sju månader och han gillar't. Har precis börjat med fullkornsgröt till frukost men jag vet inte om jag kan säga att jag märker någon direkt skillnad...

2012-02-16 09:23:12
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Emma Josefine - Mamma till Alva

Alva älskar den ! hon slukar 210 ml på någon minut, haha :D vi köpte faktiskt hem den igår för att köra på den i fortsättningen nu ;) hoppas att Lexie gillar den också, äter hon på natten annars ? kram !

2012-02-16 09:52:33
URL: http://emmajosefine.com
Elin - Mamma till My ♥

My älskar välling, har alltid gjort. Vi började med 12 månadersvällingen när hon var 10 månader. Varje morgon och kväll äter hon en flaska, dvs ungefär 270-280 ml. Mätt tror jag hon blir :)

2012-02-16 10:02:47
Timjan & Akleja

Jag buzzar oxå vällingen! :) G älskar välling, har kört fullkorn sedan han var ca 8 månader och ska snart börja med ettårs men tänkte att han får dricka upp 8månadersvarianten först. Vi brukar köpa Sempers och jag har inte märkt nån skillnad på den och Nestlé, de är nog rätt lika.



Kram!

2012-02-16 14:26:04
URL: http://timjanoakleja.wordpress.com
Ida

Jouline älskar sin fullkornsvälling. Hade hon fått så hade hon levt på endast det.

Dock blir hennes mage ibland lite dålig av den. Är troligtvis all fullkornen.

Pernilla och Alwa

Alwa äter välling på kvällen innan hon ska sova men jag tycker intenhon sover bättre för det. Hon äter mellan 2-3 ggr om natten. Sover Lexie hela nätter?

Kram

2012-02-16 16:44:06
URL: http://alwag.blogg.se/
Jennie

sv: Tack snälla du :) det är inte så såvrt som det ser ut, bara svårt att hitta rätt lack som fungerar ihop :)



2012-02-16 21:09:50
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Jennie

sv: Hihi ja det ska jag säga till henne :) Men vi har suttit mycket med henne, mamma pappa gizmo kissen hej osv :) hon sa ju givetvis mamma först ;)

Då kan Lexie lära Malva att vara mer aktiv, tex krypa :)

2012-02-16 21:11:10
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Anna- Mamma och Socionom

Vi är också med i kampanjen och jag märker ingen skillnad förutom att den är lättare att blanda tycker jag:)

2012-02-21 17:30:18
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0