So far....So good!!

Har just satt mig i soffan och skulle faktiskt kunna sitta kvar här nu....njuta av lugnet, glo på tv och kanske somna en liten stund....men se det går inte.

Bomben har slagit till igen och kläder måste tvättas! :)

Men jag ska inte klaga... Svärmor har precis varit här och hämtat Lexie och eftersom jag i dag har en vilodag från träningen så tänkte jag få lite gjort här hemma i stället. I mitt fall så är ju det lyx... då jag ju just nu inte har någon som kommer hem och löser av mig eller kan hjälpa till med städningen! Och att jag i dag inte har lämnat bort Lexie för att träna, handla...eller göra några andra ärenden känns rätt konstigt..men skönt! Och det är bäst att jag kommer i gång snart så att jag inte blir kvar här i soffan. :)



Tisdag för oss innebär Öppna Förskolan och att "pappi" varit borta en vecka. En vecka som gått väldigt bra men som också varit väldigt intensiv då Lexie kräver att jag är med henne i stort sett hela hennes vakna tid... om det nu inte är så att vi "hittar" på något annat.

Att hon sen inte heller sover nätterna igenom gör en också lite halvt medvetslös emellanåt. :) Men överlag är jag mer än nöjd då jag trodde att Lexie skulle ta det hårdare än vad hon gjort av att pappa "försvunnit". Jag märker faktiskt knappt någonting förutom som ja skrev.. att jag ska vara med henne hela tiden. Förmodligen märker hon att det bara är hon och jag vilket gör att hon känner sig ensam när jag försvinner in i ett annat rum.

Sen är hon ju så himla nyfiken också å så fort jag grejar med något i en höjd som hon inte kan se så står hon där och drar mig i brallerna! :) Fick ett tips om en sån sjal som ska vara bra men just nu kommer jag inte på namnet på den... Hur som helst så är det inte en sån vanlig bärsjal utan en liten mer smidigare sak nu när dom ändå är så pass stora.!?

Jaja.. Här kan man ju sitta å tjöta hur länge som helst för att slippa städa känns det som just nu men så roligt ska vi inte ha det å det är ju kul om Ni orkar läsa klart mina inlägg innan Ni tröttnat! :)

På med lite bra partymusik å fram med dammsugaren!! Nu KÖÖÖÖR VIIIII (som dom skriker på spinningen)! :)

Kommentarer
Pernilla - Mamma till Alwa

Ibland kan man behöva lite egentid och inte göra alla måsten :)

Vilken söt tjej, o hur söt är inte hennes kjol :) hihi

2012-01-17 18:26:55
URL: http://alwag.blogg.se/
Frida - Mamma till Liam

svar; men vad roligt att du kommenterade, det är ju så roligt att kika in på nya bloggar och läsa :) Ja men visst är det underbart med lite kärlekslappar :) Att nåt så litet kan göra en så glad flera gånger om :) Kram

2012-01-17 21:10:11
URL: http://frudrutt.devote.se
Tina - Minnas mamma

Jag funderar lite över det där, hur är det med din mans jobb egentligen? Alltså, hur mycket är han borta? Kan tänka mig att eftersom han är borta så mycket i sträck så är han hemma mycket i sträck också, eller? Kanske flera månader någon gång eller hur funkar det där? :)

2012-01-17 21:13:22
URL: http://hejtina.blogg.se/
Therese- Mamma till Ameah

Åh, den där kjolen är ju SÅ underbar! Ville så gärna köpa men den fanns inte i Ameahs storlek då :/



Skönt att en vecka redan har gått. Dock jobbigt att Lexie kräver all din tid och trilskas med sömnen. Hoppas att hon snart inser chramen med att nanna <3



Kram gumman!

2012-01-17 21:13:35
URL: http://mylifeinthai.se
Anna-mamma till Vincent

Åh vad härlig separationsfasen är!:) Skönt att det går bra för dig utan mannen din. När ni ses igen blir det extra mysigt! Kram

2012-01-17 21:22:11
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Evelina - mamma till Lucas

ja detta kändes som ett slippa-städa-o-ta-tag-i-vardagsbestyren-inlägg :) Men hej! De är också välkomna ;) hihi...



Asså hur söt får hon bli i den där kjolen! Superfin liten primadonna.



Du hade varit såååå värd att få ligga kvar i soffan o slöa... men tyvärr så städar de ju sig inte självt!



kramar till er flickor<3

2012-01-17 21:36:38
URL: http://evelina84.blogg.se/
Landkrabba

Ringsjal! Är helt övertygad om att du kan klicka hem en för mindre än en hundrig från Tradera eftersom många föräldratidningar har dem som prenumerationsgåva. Vi har bott i vår de sista dagarna då tandsprickning from hell härjar i huset. Barnet sitter på höften, precis som när man bär det, men man har båda händer fria.

2012-01-18 08:38:43
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Melanie

Sv: Tack! Och ja, det lär bli en hel del jobb haha;) Men vi har alltid velat ha barn tätt och det känns jättebra med 19 mån mellan våra små. :-)

2012-01-18 09:04:44
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Josefine - Mamma till Alva

åh, det var precis den soppan som vi fick hos svärisarna i helgen men jag köpte fel ;) dock funkade den här också alldeles utmäkrt, hihi !



så fina bilder på lilla sessan, hon är så fin i kjol :) tror inte att Alva har någon kjol alls ? måste jag ju köpa :D hihi. kramar

2012-01-18 11:15:38
URL: http://emmajosefine.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0