Vart ska det här sluta?

Men det började ju bra!

Vaknade ca 20 minuter före Lexie i dag. Jag och gick upp och gjorde mig i ordning och, precis, när jag var klar så hörde jag Lexie inne i sovrummet! Perfekt start liksom då jag tänkte att vi skulle gå prova på en annan "öppen förskola" i dag som öppnar kl 10:00. Tänkte dessutom att vi skulle ta en promenad dit å tajmingen kunde inte va bättre!

Sen börjar det... Lexie har blivit snuvig igen och jag behöver nog inte förklara hur hon ser ut i sitt lilla söta ansikte när jag tar upp henne. Saker och ting hade torkat och smetats ut om man säger så! Näsan var tilltäppt och jag inser att jag måste köra en sväng med nässugen! Lexies favorit! NOT!!

Hon blir galen på mig. Känner mig som världens elakaste men tänker ändå att det är för hennes bästa. Tvättar hennes ansikte och ja.. nu är vi redo för frukost. Lexie får nästan i sig en, hel, portion gröt vilket jag får vara nöjd med då hon ju för ett tag sen bestämde sig för att INTE ät gröt på morgon!



Efter frukost måste jag ta fram sugen igen å nu är det kört. Mindre nöjd unge får man nog leta efter. Gnäll gnäll gnäll.  Öppna får vi strunta i tänkte jag å tog upp Lexie i famnen! 5 minuter och hon sov på min axel!

Lilla tjejen!!  Verkar som att en liten förkylning är på gång (igen) och man vet ju själv hur det är att känna sig lite halvkass! :( Nu sover hon ju som sagt men när hon vaknar sen ska jag känna om hon är varm och ev. ta tempen. Om hon verkar någorlunda pigg tänkte jag i alla fall ge mig ut på en promenad och så skulle vi även behöva handla lite.. har ju varit borta i en vecka å det där nödvändiga som mjölk, frukt och grönt saknas just nu i kylen!

Hoppas för både Lexies och min skull att det inte blir värre för henne. Det är tufft nog som det är just nu liksom!Men vet Ni?? Det är typ bara 1½ vecka kvar till sambon kommer hem så jag ska nog kunna bita i hop! :)

Kommentarer
Sara, mamma till Charlie

Men isch, stackars Lexie! Hoppas att det bara är en lindrig förkylning!



Och du, 1,5 vecka går fort :)

Kram

2012-01-27 11:11:11
URL: http://sarasland.com
joi

oj de här veckorna har gått fortare än förut! Hoppas du känner likadant så det inte bara är vi :)

Här har vi oxå förkylning och nässugen är verkligen ingen favvo, men satana vad bra den är!

kram

2012-01-27 12:37:55
URL: http://minbebis.com/blogg/missjoi
Pernilla - mamma till alwa

jag och Alwa håller tummarna på att förkylningen inte blir värre. men jag tycker inte de blir av med förkylningen helt. Alwa har varit lite småförkyld ett bra tag nu.

Hoppas ni får en trevlig helg.

Kraam

2012-01-27 14:42:50
URL: http://alwag.blogg.se/
Josefine - Mamma till Alva

stackars liten Lexie ! allt detta snor alltså, vart kommer det ifrån ?? Alva har varit snuvig sedan innan jul till och från, så trist :( men nu har hon två framtänder på gång så undrar om det är de som spökar också ? kram!

2012-01-27 15:55:02
URL: http://emmajosefine.com
tindra

Riktigt jobbigt då dem är förkylda...

Testa & tvätta näsan m ljummet vatten man får ut en del snor & innan läggdags ge henne näspray,,,,finns Nezeril fr 7 månader..... Brukar hjälpa Filip så han får sova lite iaf ...Kram på er

2012-01-28 19:24:31
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Evelina - mamma till Lucas

hoppas hon mår bättre nu! <3 kramar

2012-01-29 10:03:03
URL: http://evelina84.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0