Vi fortsätter att hålla oss sysselsatta.

Ingen rast ingen ro.

Precis tillbaka från babysimmet och redan innan jag åkte hemmifrån konstaderade jag att en bomb måste ha slagit ner under tiden Lexie och jag var ute på promenad på förmiddagen. Ärligt talat alltså... hur kan det på en förmiddag...några timmar.... se ut som att en hjord elefanter klampat igenom huset?  Jag vet väl iofs svaret... men ändå...Jag gör inget annat än plockar, plockar och plockar. :)

När killen är ute på havet känns det som att jag skulle behöva FYRA armar i bland. Nu har jag typ en.. då Lexie gärna lånar den andra då hon tydligen måste sitta på min höft så fort jag ska göra något. Stor del av det stökiga ligger väl i och för sig i Lexies leksaker... men även i att jag hela tiden får släppa allt jag håller på med för att vara med henne. Jag gör det så gärna.. men får panik när köket ser ut som det gör.



Nu är i alla fall lilla loppan nere hos farmor så att jag kan städa undan lite snabbt här hemma och även packa träningsväskan! Japp.. Ni hörde rätt.. Mia ska på spinning om cirkus en timma.

Nu kör vi igång det nya livet för hundrafemtioelfte gången och den här gången är det allvar då jag gått upp alldeles, på tok, för mycket i vikt sen i somras. :(

Hur kommer det sig att det är så svårt att gå ner i vikt när det är så himla lätt att gå upp?

Kommentarer
Carolina

2012-01-11 16:22:46
URL: http://bluppan.blogg.se/
Carolina

Trodde jag var ensam om att ha gått upp i vikt sen i somras. Fy farao vad man blir trött på sig själv!!! Men nu får de fasen vara nog. Tråkigt bara att det ska vara så jäkla svårt. Man tappar ju motivationen så fort något går trögt. Gäller att de sig f*n på det bara. Vi får peppa varandra ;)

2012-01-11 16:25:24
URL: http://bluppan.blogg.se/
Malin

Hej. Vilket litet charmtroll till dotter du har. Har tittat på dina vidio inlägg och läst inlägg och hon verkar va en supper söt och charmig liten tjej med mycke energi. / Malin

2012-01-11 16:29:28
Landkrabba

Ett ord. Ringsjal!



Jag är ju visserligen lite lätt frälst i olika bärsjalar men ringsjalen är toppen för just sådant du beskriver. Sjalen behöver inte knytas, och barnet är i och ur sjalen på typ tre sekunder. Perfekt när kidsen blivit lite större och vill upp och ner, upp och ner, upp och ner... Har sett att många föräldratidningar erbjuder ringsjalar som prenumerationspresent. Jag har en från Babylonia som jag är jättenöjd med, kostade en dryg hundring på Tradera.

2012-01-11 18:37:14
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Elin - Mamma till My ♥

Duktiga du! :)



Ja, här hemma ser hemmet ut som en bombnedslag varje dag. Tur att man bara bor i en tvåa, men My hinner minsann stöka ner i varje rum! :P



Vilken söt klänning lilla tjejen har på sig på bilderna. My hade en sån när hon var 4-5 månader! :) Nostalgi!



Kram till er!

2012-01-11 19:50:25
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Pernilla - Mamma till Alwa

Jag förstår dig precis. Jag får ibland panik över att det ser ut som ett bombnedslag hemma, och värre känns det då man går hemma i det hela dagarna :)



Skönt att komma i gång och träna lite. Jag betalade in till Friskis igår så nästa vecka gäller det. Beach 2012 eller var det 2013? ;) hihi

2012-01-11 20:02:25
URL: http://alwag.blogg.se/
Evelina - mamma till Lucas

Hej fina prinsessor :)



Ja du Mia, har ställt mig den frågan många gånger! Håller med dig med det eviga plockandet. Jag bryr mig inte att de är leksaker överallt, men ALLT annat som man bara lämnar vind för våg...



Förstår ditt extra behov av armar då jag skulle behöva de original :P



Hur är det med er då? Med dig fina Mia? Ta hand om er. Tänker på er OFTA!



STRYKE- & ENERGIKRAMAR

2012-01-11 20:52:29
URL: http://evelina84.blogg.se/
Sara, mamma till Charlie

Precis samma här - både med plockandet och med det nya livet!



Peppkramar i massor till dig, du är grym! Hoppas spinningen gav massa ny energi <3

2012-01-11 21:06:07
URL: http://sarasland.com
Alexandra - Märtas morsa

Tycker ni båda ska en stor eloge - Du för att du är en toppenmamma och "ensam" så mycket med din goa! Och din man som måste vara borta så länge från två toppen-tjejer!

Jag vet av erfarenhet hur kämpigt det kan kännas - och det var nog när hon var 0 - 4 månader.

Kan inte tänka mig hur det skulle vara vid 10!

2012-01-11 21:30:08
URL: http://blogg.mama.nu/alexandra/
frida

Haha dom där elefanterna brukar tyvärr dra förbi här hemma hos oss oxå typiskt nog ;)

Tur man har familj som ställer upp å passar den lille ibland när man behöver plocka lite extra! :)



2012-01-12 01:34:20
URL: http://fritte.blogg.se/
Maria mama2alice

Åh, jag kör också igång idag! Var och skrev in mig på gymmet igår så nu ska det tränas. Finns barnpassning där jag är också, 6 dagar i veckan men oftast på kvällen. Idag är sambon hemma så jag ska gå på ett easyline pass, aldrig gjort tidigare så det ska bli spännande.



Och den där vikten, samma problem här! suck.



Kram till dig!

2012-01-12 11:27:25
URL: http://majiaanyberg.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0