En baksida...

Tummen upp för att vara gravid....MEN....
 
 
......tummen ner för att ha halsbränna!
 
I vanliga fall... ja, då jag inte är gravid... har jag VÄLDIGT sällan halsbränna och när jag var gravid med Lexie undrade jag lite vad det var för konstigt jag kände i "strupen". :) Förstod efter ett tag att det måste vara detta som är halsbränna!! :(
 
Tror jag provat en såndär "tablett" av en nära vän en gång och har alltså klarat mig rätt så lindrigt ändå. Men i kväll fick jag skicka iväg killen en kvart innan affären stängde (kl22:00) för att just köpa såna där halsbrännetabletter och tack gode gud för det alltså!!
 
Nu ska jag trösta mig med lite godis och sen gå å lägga mig. I morgon ska jag nämligen ut på "galenskaper" (i alla fall denna årstid) utan kille och barn!!! :)

Kommentarer
Jenny

Flytande gaviscon!

2012-07-29 23:25:36
Ida

Hade en del halsbränna när jag var i tonåren då hjälpte att tugga på något torrt & relativt milt, typ mariekex eller havregryn.Ett tips ifall affären är stängd.

2012-07-30 16:52:32
Jenny

Åh fy, det hade jag med...Novalucol var min bästa vän... Fördelen är att det försvinner så snart bebis är ute...

2012-07-30 18:48:15
URL: http://jennyler.blogg.se
Martina

Jag och gaviscon var bästa vänner under min graviditet. Hade kunnat få klippkort på Apoteket :) Flytande är grym! En sup innan läggdags och du kan iaf somna liggandes. Var försiktig med kryddad och stark mat.

Kram fina ni.

2012-07-30 20:15:43
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Evelina Sidenbäck

blä för de!! Hade faktiskt aldrig problem med de när jag var gravid.

TUR att de finns instagram så jag har kunnat följa er under veckan o inte blivit alltför saknig ;) Men nu är jag äntligen här inne o terroriserar lite igen :) mohahahaha

2012-07-31 21:47:10
URL: http://evelina84.blogg.se/
Marie

Jag hade aldrig haft halsbränna innan jag blev gravid med Magdalena men nu vet jag hur det känns. Hade en djävulsk halsbränna igenom hela andra halvan av graviditeten. Kändes som jag ville kräkas konstant på kvällarna =(

2012-08-02 20:16:50
URL: http://thefairytales.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0