När tiden inte räcker till...

Varför sitter jag då här kan man fråga sig? Att blogga måste ju inte vara prio 1.. och nej.. det är det inte inte.. men i bland så måste man bara få skriva av sig lite!!
 
 
Dom dagar som Lexie inte går på dagis är rätt tuffa....ja.. även dom dagar hon går där också eftersom 5 timmar går alldeles för fort vissa dagar!!  Speciellt nu när det regnat i fan en vecka!! Att vara högravid, gräsänka och samtidigt försöka tillgodose Lexies alla behov tar på krafterna och ni som känner Lexie vet nog vad jag menar!!
 
Men så kommer den där timmen när hon sover middag... ja..TIMMEN.. för inte är det ofta hon sover längre inte! Tyvärr!!  Men det här min hjärna inte kan slappna av och ta beslutet att NU VILAR DU KVINNA!! Jag ligger där i sängen och hör hur Lexie sakta men säkert andas mer och mer in i sömnen och jag vill så gärna men tänker på det som är utanför... och på bloggen... WHY... ja.. inte vet jag... men så är det. Känner att jag inte levererar och att jag och bloggen blir tråkigare och tråkigare. Mini i magen har knappt uppmärksammats alls... och ja.. snart är han/hon här!!  Jag trycker ju om att blogga... men har ju igen annan tid än hennes vila (el. ev. kvällen men då är jag stendöd i soffan) då Lexie absolut inte skulle låta mig sitta i fred i 15 minuter.
 
Vad är problemet då.. sluta blogga... nej.. jag vill inte.. Skit i disken.. klädhögen på golvet... kissblöjan på bordet... maten som ligger under bordet...smulorna på bänken...leksakerna som är överallt. Mig själv.. hur ser jag ut... konstant påsar under ögonen!! Jag har inga kläder... magen är i vägen...
 
Nä.. med dessa tankar i huvudet kan jag ju inte slappna av ändå när jag ligger där och funderar på att skita i allt och bara få slumra in brevid min lilla skatt. Men nu har jag i allafall fixat köket och bloggat...groventre´n får vänta.. för nu ska jag gå in å vila... tyvärr har timmen snart passerat men jag gör ett försök  så får vi se hur det går!! :)
 
 

Kommentarer
Maria

Låter jobbigt. Jag är inte där än men med all energi min lilla skit har så kan jag bara tänka mig hur det kommer bli när hon börjar gå och springa , vilket kanske kommer snart nu när hon gärna står.
Svårt att ge goda råd när jag inte vet hur Lexie är, men kan hon inte så att säga roa sig själv medan du fixar i närheten eller är det helt kört? Annars skulle jag ha en dag av de hon är på dagis och greja då och prioritera vila och sånt som är kul när hon sover och de andra dagarna.

2012-10-20 14:45:57
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Evelina Sidenbäck

Nu står jag här o stöttar från två håll.... du får inte falla... <3 Fina du, jag förstår stressen! För de är faktiskt en stress att gå o lägga sig när de finns tusen saker som man behöver göra. O speciellt för dig då du är ensam om dessa tusen saker.

Kan inte mer än skicka varmaste kramen o alla stöttning... finaste du... tänker så de knakar på dig <3

2012-10-20 17:16:06
URL: http://evelina84.blogg.se/
Helena

Skulle gärna mer än hjälpa dig, men det är liiite långt att åka.Men det är som det är. Det enda du kan göra nu är att försöka vila när prinsessan sover( vet att det inte är lätt). Försök att prioritera bort saker som inte är sååå viktiga. (svin svårt, ja vet) Bra att ni kommer hem snart, så ska jag pyssla om dig vännen<3 PoK

2012-10-20 22:34:27
Angelica - Mamma till Moa

Jag kan förstå dig. Vi är ändå två men jag känner för de mesta att de märks inte, för hon är så otroligt mammig. Hon skulle gärna vilja sitta fast i mig. Sitta och skita ifred finns INTE. ;)

Ta alla stunder du kan att vila. Du behöver det. Beställ hämtmat ibland så du slipper den där disken, och leksakerna överallt? Ja vad gör de, dom dras ju fram inom ett par timmar ändå ;)
Kram på er <3

2012-10-20 23:24:05
URL: http://Mariaangelicasofia.blogg.se
Linduz

Kram!
jag skulle också komma & hjälpa dig, för det låter inte lätt.
Men jag är imponerad av att du orkar på ett sätt med, men det är den högre växeln som går då antar jag.
Kramar

2012-10-21 01:16:52
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Linda-Mamma till Alfred

Åh du är inte ensam, så är det för mig med vissa dagar...ibland får man helt enkelt prioritera bort saker..
Hojta till om du ångrar dig angående fredag;)

2012-10-22 17:58:41
URL: http://hummingbird.blogg.se
Anna-Mamma och Socionom

Kan tänka mig att det är väldigt tufft när du är höggravid och du behöver göra allt själv. Kanske kan någon komma och hjälpa till och underlätta? Kram!

2012-10-22 19:32:10
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0