Karlskoga

En helg går fort... sist jag skrev var vi påväg.... nu är vi hemma igen.
 
Jag brukar ju oftast stanna lite längre än "bara" en helg, men eftersom Lexie precis skolats in på dagis kände jag inte riktigt att jag vill börja med att vara borta för mycket nu i början. Vill ju att hon ska bli trygg i sin förskola, sina kompisar och sina fröknar...eller heter det pedagoger?? Jag vet inte.. jag säger både dagis och fröknar med jämna mellanrum som Ni märker!! :)
 
Skit samma... Helgen har varit jättebra med massa familjemys såklart... och på lördagen hann vi även in en sväng på Filipstadsmarken... även kallad Oxhälga...!?!?  Sol... massor med folk och alldels för många getingar... men det var många år sen jag var där så det var bara kul att åka dit och glo lite.
 
Söndagen bjöd inte på lika bra väder men vi tog oss ut till ett ställe som heter Lunedet och titta på djuren, lekte och fikade.
 


I dag (måndag) hann jag även med en dejt med min gamla barndomskamrat Helena på stan innan vi åkte hem. Vill ha mer sånt och saknar att ta en liten lunch med en riktig vän.. men men... såhär är det när man bor "långt" i från varandra! :( 
 
Bäst att passa på att åka när Lexie ska sova så efter lunch blev perfekt och hon sov i nästan två timmar. Sen satt hon där bak nöjd och titta i sin bok eller ut på vägen sista biten.

Nu sover hon och jag kollar Robinson!!
Vi hörs!
 

Kommentarer
Maria

Låter som en kanonhelg

2012-09-03 21:48:36
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Evelina - mamma till Lucas

Men ååååå va härligt o fina bilder :)

2012-09-04 21:57:39
URL: http://evelina84.blogg.se
Emma

Så himla fin mössa Lexie har! Finns inte i Mayas storlek på Kappahl här i stan :/

Svar: Dom är ju rätt "tighta" i storleken måste jag säga. Största storleken trodde jag först inte passade Lexie (trots att hon har rätt litet huvud) men så upptäckte jag att dom går att töja ut lite å nu sitter den perfekt. :) Så ett tips är alltså att lägga händerna i mössan och stretcha ut den lite...
Mia

2012-09-06 01:20:48
URL: http://akeroe.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0