Nytt i krukorna!

Under eftermiddagen/kvällen tänkte jag att jag skulle kombinera lite "nytta med nöje"...Lexie skulle få vara ute å få frisk luft å jag kunde då samtidigt plantera om lite blommor då sommarblommorna nu dött!! Ja... DÖTT!! Lexie gjorde sitt bästa med att försöka liva upp dom med litevatten men njae... det gick sådär kan jag säga!
 

 
Lexie tyckte väl att detta planterande var kul i 3 minuter och sprang i väg hela tiden... ut på vägen.. till bärbusken där hon ABSOLUT inte får äta några bär men gärn vill skrämma mamma lite...runt huset.. å ja.. jag kunde helt enkelt inte få någon ro där på framsidan.
 
Tog med mig sakerna på baksidan då jag tänkte att hon kunde sitta i sandlådan lite under tiden... Jamen tjena... det var ju inte lika kul som mamma och vattenslangen jag dragit fram. Så fine... hon fick hjälpa till.... men NEj.. inte heller det var roligt till slut. PUST!  Så det var bara att försöka hålla humöret uppe på lillstrumpan å skynda skynda för att sedan gå in igen. :)
 


Kanske inte den bästa planteringen jag gjort men nu har vi i alla fall blommor som lever, och som ska klara hösten, i krukorna igen!!

Kommentarer
Maria

Det där behöver jag också göra. Har några sommarblommor som ser okej ut men de flesta är döda och hinner jag inte plantera nytt får jag iaf plocka bort "liken" så det ser bättre ut

2012-09-13 21:12:13
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Evelina - mamma till Lucas

haha... så här på håll så tillåts (?) jag väl att få skratta lite... Lovar att du säkerligen kommer att få skratta åt min vardag då o då... Tydliga unge :) hihi...

Men snyggt blev de... på vår terrass är de rätt visset. Tänkte mig lite vit ljung där någon dag... men de verkar inte fixa sig självt! Hm...märkligt!

2012-09-13 21:19:06
URL: http://evelina84.blogg.se
Linduz

Snygga, ja de nya blommorna. :)
Busunge nummer ett i Trollhättan kanske. ;)

Kramen

2012-09-13 22:17:51
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Pernilla & Alwa

Känner igen mig. Man kan knappt titta bort i någon sekund innan de är väck. Jag brukar alltid försöka göra sysslor när Alwa sover :)

2012-09-14 12:29:51
URL: http://alwag.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0