Avskedet!

Än har det bara gått några timmar på dagen men både jag och Classe tyckte nog att detta var den bästa "avskedsnatten" på länge då vi faktiskt båda ändå sov rätt ok! 
 
Vid 21:00 tiden i går bestämde vi oss för att gå in och lägga oss hela familjen. Japp..Lexie var vaken kl 21:00 en vardag! Och om någon undrar varför så är det för att hon förstår att pappa ska åka å utnyttjar tiden med honom/oss tillsammans så mycket hon kan. Å kom nu inte å säg att hon inte kan förstå vad som händer för det gör hon!! Hon förstår förståss inte vad en månad innebär men hon vet att pappa ska jobba på båten och att han är lååångt bort som hon brukar säga!! 
 
Hur som helst så gick vi in å slog på tv:n. Jag ammade Noelle och Lexie fick välling. Efter lite bök, stök och mys sov vi nog alla runt 22:00 tiden! ALLA 4 i samma säng. Så mysigt då det händer så sällan :) Classe och jag vaknade väl till en varisn gång under natten men barnen sov ända fram till Classe lämnade sängen vd 03:20! Jag ammade då Noelle å la henne sedan i sin säng för att sedan ge Lexie välling så att hon snabbare skulle somna om! 
 
Pappa kom in och pussade oss tjejer hejdå och på något sätt kändes det skönt att det nu var i gång. Så fort han åker kan man ju liksom börja räkna ner! :)
 
 
KL 07:30, ca, vaknade vi, slog på bollibompa, drack välling och ammade!!
 
Å ja.. morgonen gick kanon! Lexie frågade en gång vart pappa var och jag talade om att han ju åkt och jobbat på vilket hon svarar. Jaaaa.. på båten.. låångt bort! Å så var det med det! Vi åt frukost klädde på oss och gick ner till Lexies dagis varpå jag och Noelle tog oss en promenad vidare mot BVC för kontroll!
 
Så nu kööör vi..nedräkningen har börjat! :)

Kommentarer
Maria Berndtsson

Vad skönt att ni fick en bra natt! Visst är det lite så att dagarna innan nästan är värst och att när de väl åkt så vet man att det bara är att köra och att räkna ner igen. Snart ska jag iväg till flygplatsen och hämta hem Johan jag, ska bli så spännande att se vad Sonja tycker nu. Är ju andra gången som hon är riktigt medveten så att säga och förra gick ju kanon. De ska ju dessutom få lite egentid i två dagar då jag ska åka imorgon bitti. Kram på er alla tre tjejer!

2013-02-05 14:17:40
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Skönt att ni fick en hyfsad natt ändå alla fyra.

Hoppas det gick bra på Bvc med lilla Noelle!

Kram

2013-02-05 18:19:37
URL: http://mammatillfem.wordpress.com
Martina

Äsch nio är väl ingen barnlek. Här har vi en kille som somnar efter det ibland. De är så mycket mer medvetna än vad vi någonsin kommer att förstå. Undrar ofta vad som händer och tänks i det lilla huvudet.

Snart är han hos er igen. Fortare än du hinner säga mars ;)

Kram

2013-02-05 18:23:22
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
frusol

Säger som Martina, nio är inget vi har en herre som är expert på att dra ut läggningarna både till 21 och 22 här....Suck!

Håller med om att det är ganska skönt när de åkt. Då kan man liksom hantera situationen istället för att bara "vänta" situationen.
För er måste det i alla fall vara lite "bra" att ni har era fasta satta datum, det är en månad som gäller och sen en månad hemma. Eller har jag missuppfattat det?
Här väntar vi ju hela tiden på "nästa" gång som kan bli både här och där och mellan det så kan det komma förfrågningar om kortare perioder.
Kämpa på min "cybervän" snart är han hemma igen och vi finns ju här för att peppa när det blir tufft!

Kram Kram

2013-02-05 20:13:11
URL: http://frusol.blogspot.com
Evelina Sidenbäck

Jag sitter o ler samtidigt som jag bara vill gråta när jag läser... får skylla på mina förkylningshormoner ;) hahaha... Jag ler åt ditt jävlar anamma o pepp till att detta fixar vi nu börjar nedräkningen... tårarna vill spruta för jag hatar avsked... :( all kärlek o styrka till de tuffaste brudarna jag känner <3<3<3 puss på er

2013-02-07 20:44:25
URL: http://evelina84.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0