BVC

I går var det åter igen dags för ett BVC besök för Noelle och hon växer vidare. 
 
5160 gram och 59 lång.  (För skoj skull så vägde Lexie 5 kg när hon var 4 månader :) !! )
 
 
I morgon ska vi nog gå dit igen... inte för någon kontroll utan för att det är BVC träff. Ett par torsdagar framöver kommer dom ha olika teman och man behöver ju inte gå på alla om man inte vill. Men det kan ju vara lite intressant å så träffar man ju lite andra mammar med barn i samma ålder. I morgon kommer en psykolog dit och informerar lite om vad dom gör. Så som sagt... kommer inte något annat i vägen går vi nog dit en sväng då ju Lexie ändå är på dagis!
 
Dagen i går flöt på bra och på kvällen fick vi besök av Linda och Melwin. (Vi gick i samma föräldrargrupp när vi väntade Lexie). Vi fikade lite och barnen lekte på. Vid 19:00 tiden var det dags för Lexie att gå och lägga sig och ja.. nu var det bara att hålla tummarna. Jag gjorde i ordning välling och samtidigt som Lexie drack upp det ammade jag Noelle.
 
La sedan Noelle i hennes säng och la mig brevid Lexies i våran. Vi tittade lite på Nicke Nyfiken på mobilen och vips så sov båda två. Att Noelle också somnade var ju bara en bonus men ingen var ju nöjdare än jag! :)
 
Natten gick helt ok. Tre uppvak totalt. 
 
23:50 Lexie
03:00 Noelle
05:15 BÅDA!
 
Ammade Noelle och när kl var 05:45 gjorde jag välling till Lexie i hopp om att hon skulle somna om igen men ett tag såg det ut som att ingen av dom skulle somna. Slog på bollibompa å vips så sov Noelle... jag slumrade till för att sedan vakna å se att Lexie också somnat om. 
 
Ställde om klockan på 08:15 å då var det full fart till dagis som började kl 09:00! :)
 
Dagen i dag har också varit bra. Haft besök av en tjej som jag gick gravidvattengympan med (första omgången) och fick då träffa hennes lilla Emmy som nu är fyra månader då hon fick nästan 5 veckor för tidigt! Så roligt att träffa henne igen verkligen! :)
 
Nu börjar klockan närma sig 21:00 och jag fick båda barnen i säng innan 20:00 i dag också. Helt underbart. Noelle behöver ju inte lägga sig men hon somnar automatiskt när jag ammat henne å sen lägger henne i sin säng medans jag nattar Lexie. Jag vet att detta kan vända när som helst å detta är ju bara andra dagen... men man kan ju alltid hoppas att det kan fortsätta såhär!

Kommentarer
Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Så skönt att höra att det flyter på! Visst kan det ändra sig fort igen men man får leva i nuet och vara glad över att det funkar bra just nu.
Hoppas ni får en trevlig torsdag!

Kram

2013-02-06 23:40:18
URL: http://mammatillfem.wordpress.com
Evelina Sidenbäck

blir glad i hjärtat av att veta att du helt ok nätter ibland...

Föräldragruppen är ju väldigt bra för att få lite socialt liv... att slippa gurgla bebisspråk i varje mening är ju inte helt fel ;)

2013-02-07 20:48:08
URL: http://evelina84.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0