Ny dag..

..nya möjligheter.
 
 
Det är så man får tänka när man haft en natt med lite sömn. Det och att ta en dag i taget. Att jag sovit lite är inte barnens fel...jag kunde bara inte somna om när jag vaknade av att någon av barnen gjorde nåt läte i från sig. Klockan var då runt 01:15... tänkte att det kanske var Noelle som var hungrig men när jag tittade på henne sov hon som en stock. :) Å då kommer tankarna att ingen ide att somna om för snart vaknar hon och vill ha mat osv.. å ju mer jag rör på mig så vaknar väl Lexie också...Ja, Ni vet...plus tusen andra tankar också!
 
När klockan var två tänkte jag att jag tar upp Noelle å ger henne mat så att jag kan få sova lite sen och inte behöver bli väckt än en gång. Hon hade ju då inte ätit sen ca 19:15 tiden så snart skulle hon ju säkert vakna ändå. Noelle käkar på och somnar... men inte jag. Så jävla typiskt!! Kl är ca 03:00.. Lexie börjar röra lite på sig och jag är rädd att hon också ska vakna.. å ja.. det gör hon. Men jag är snabb med vällingen och hon sover vidare. Strax före 04:00 kollar jag på klockan en sista gång för sen måste jag ha slumrat till.
 
Vaknar kl 05:00 av att Lexie sitter upp i sängen å lägger världens kaskadspya i sängen. Inte en...inte två.. utan typ fem!! Phu!! Inte nog med att man ska ta hand om detta och en yrvaken Lexie som sitter där och hulkar... tänk om Noelle vanknar å är ledsen också.. men hon låg där och tittade som tur var. 
 
Magsjuka? Hur ska detta bli... jag... Noelle... själva?? Ingen kommer vilja komma och hjälpa till om det är magsjuka!! Tankarna går på högvarv. Nu var det som tur var inte magsjukan utan bara Lexie som satt slem i halsen när hon hostade, och kräktes pga det...tack och lov.
 
Upp å hoppa å dra av sängkläderna å lägga ut handdukar för att torka upp så vi skulle kunna sova vidare. Jag fick amma Noelle å sen somnade vi alla tre gott kan jag säga för att vid 08:00 tiden stiga upp igen.;)
 
Man är inte kaxig i vissa situationer men jag har ändå kännt mig rätt pigg i dag och får väl ta (ännu) en tidig kväll, i kväll! I eftermiddag kommer tjejernas farmor hit för lite avlastning då jag ska åka ut till Överby å fixa mina naglar. Ja.. jag har det rätt bra jag ändå och ska inte klaga!! 
 
 
Inte dåligt klyschigt.... men puss på Er alla som hela tiden stöttar och peppar mig/oss i vått och torrt! ♥

Kommentarer
Anna- Mamman som drömmer och längtar efter ett större boende

Urs magsjuka är det värsta! Hoppas hon kryat på sig. Kram

2013-02-07 17:57:26
URL: http://frokenstockholmare.se
Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Skönt, och tur i oturen att det inte var magsjuka ändå. Fast är ju ändå inget vidare att sanera nerspydda sängar mitt i natten!
Å vilken lyx med lite egentid. Hoppas naglarna blev snygga!

Kram

2013-02-07 18:40:10
URL: http://mammatillfem.wordpress.com
Maria Berndtsson

Det var väl för typiskt att du inte ska kunna sova när tjejerna gör det. Skönt för er att det inte var magsjuka, vet hur det är fast det var helt klart värsta att ta hand om pigg unge när jag själv var sjuk än att ta hand om sjukt barn.
Så fina bilder på dig och Noelle! Kramar

2013-02-07 20:03:59
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Landkrabba

Skönt att ha någon som kan passa barnen då och då, det skulle jag också vilja ha! Fast då måste jag åka 45 mil för att lämna dem ;)

2013-02-07 20:14:43
URL: http://landkrabba.blogg.se
Evelina Sidenbäck

Asså älskar första bilden (eller älskar hela högen på er... så himla vackra... asså Mia... de strålar om dig ska du veta!!!)... ok, nu tillbaka till första bilden; Noelle ser så härligt skeptiskt ut till dig ;) Typ "Morsan nu får du faktiskt ge dig..."...

Men Lexie då!!! Tror Lucas har lärt henne hur man bäst ska störa sömnen på morgonen! Jo med kaskadspyor... TA GENAST DE UR HENNE!! Lucas är en seg jäkel... han kör fortfarande med den väckningen i tid o otid. Fattar inte riktigt vad han får ut av de hela egentligen ;)

Men SÅ SKÖNT att de inte var magsjuka... hata ta hand om kräks tvätt vid obekväma tider. Men jag lovar att de går att få rutin på de också ;) Ask me, I know! ;) Jag lägger gärna upp ett schema för att underlätta ;)

Nä nu får ungarna skärpa till sig o ge morsan lite lugn o ro ;) hihi... sov gott min skatt! Pussen o kramen o en axel att luta sig emot

Svar: Fina Evelina!! Jag både skrattar och gråter när jag läser dina kommentarer!! <3
Mia

2013-02-07 20:56:55
URL: http://evelina84.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0