Spargris!

I förra veckan kom Lexie hem med en spargris som dom gjort på dagis! Ja, Lexie har väl inte direkt gjort jättemycket på den men den är ändå väldigt gullig tycker jag och hon säkert varit med och bestämt en hel del, och hållt i pennan, på den ändå (vi lådsas det i alla fall)! ;)

 
Hur som helst så har vi nu börjat fylla den med pengar....men inte vilka pengar som helst utan "tandborstningspengar"!! Japp.. Ni hörde rätt... Hon får en peng om hon låter oss borsta tänderna på henne. Ja.. vi gör det ju såklart ändå (bäst att påpeka) men det går ju så mycket lättare om hon är med oss och inte kämpar emot som hon ofta gjort! Sen är väl inte vi bättre föräldrar, än andra, utan också glömmer av det nån gång då och då. Så fick jag det sagt också! :)
 
Hur som helst så har jag försökt lite olika sätt att få henne att inte streta emot. (Och inte trodde jag väl att det skulle bli några probelm med hennes tandborstning så som hon kostant gick omkring med en tandborste i näven när hon var lite mindre...haha) Det sista jag försökte var att tala om tandtrollen...och att tandtrollen skulle komma och att hon skulle få ont i tänderna. Men hon skakade lite på huvudet å sa att trollen inte va hemma!! 
 
Haha.. Vad svarar man på det då!! Jo.. men dom kommer om man inte borstar tänderna ordentligt å så får man gå till "doktorn"!! - Näää... inte doktorn...trollen inte hemma!!
 

Okej..ny taktik. MUTNING!!
 
-Om du bortar tänderna fint så kommer inte tandtrollen... och gapar du stort så får du stoppa en peng i din spargris. Och vet Ni vad... det funkar! Vi har bara kört det ett par dagar så man ska väl inte hoppa högt ännu...men ett tips till Er som också har griniga barn som typ vägrar öppna käften när man ska borsta dom små gaddarna! :)

Kommentarer
Evelina - mamma till Lucas

Men shit va fiffigt!!! Klart man måste få köra med lite mutor ibland! De är ju bara att passa på när de är så lättlurade ;)

Väldigt fin gris måste jag säga vilken kul grej av dem att göra på förskolan!

Puss på dig babe!

2013-01-23 16:29:16
URL: http://evelina84.blogg.se
Maria Berndtsson

Det var ju supersöt den där grisen. Vi har två spargrisar till lillskrutta som hon fått i present, de har redan börjat fyllas med mynt. Tyvärr tror jag att mutor här är förgäves för Sonja är nog för liten än för att fatta grejen. Just nu är tandborsten helt okej att tugga på men ska mamma borsta med den blir det tvärstopp så vi kanske ska lägga mutor på minnet och plocka fram vid behov

2013-01-23 18:10:05
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
frusol

Hahahaha vilka underbara kommentarer de kommer med ibland. Tycker de är hur härligt som helst nu när de börjar prata. Alltså jag vrider mig av skratt ibland och det bästa som finns är att kunna skratta tillsammans.
Här har vi en liten herre som letar pengar och är framme på en mille sekund om ett mynt visar sig för att kunna lägga i piraten...
Hm det där med mutning tål ju att tänkas på lite, även om vi nog mest har strider runt påklädningen och den ju sker några någer per dag. Kan bli en dyr historia.....

2013-01-23 21:22:39
URL: http://frusol.blogspot.com
Anonym

Öppna käften ? Herregud vilket språk... Du lär bli fattig om du ska ge dina barn pengar två ggr om dagen .....

2013-01-24 17:58:29
Johanna

Jag säger det igen... Att det finns människor som orkar! Toppen ide med "mutor" vi har en 15 månaders som INTE vill borsta några tänder... vet inte riktigt om hon förstått pengar än, men värt ett försök är det =)

2013-01-24 22:47:20
Maria

Herregud att folk bara orkar hålla på att leta fel i precis allt man gör/skriver. Svenska avundsjukan i ett nötskal. Jag tycker du verkar hur cool som helst, en supermamma med glimten i ögat, det är tufft med 2 små, jag vet, (har själv 3 st) och då kommer ändå min sambo hem varje eftermiddag. Keep up the good work o du tar kronorna slut, kan du få några av mig, ;-)) kramkram

2013-01-25 13:53:43

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0