Har det varit jul?

Av flera anledningar har det ju varit tyst här inne ett tag nu!
 
Dels för att vi är på "semester" och all tid går till att hänga med familjen och vänner men också för det som hände kring jul! Noelle blev ju riktigt dålig och julen blev ju inte alls som man hade tänkt. Denna julen är för mig ett töcken och jag vet inte alls vart dagarna tog vägen!?
 
 
Vi åkte fram och tillbaka till Örebro.. jag vet inte hur många gånger... för att till slut bli inlagda lite längre. Noelle var då riktigt dålig och såhär i efterhand så var det ju jätte hemskt och hur jag orkade med allt vet jag inte riktigt. Eller jo.. man bara måste! Och jag måste ju vara stark annars skulle jag aldrig klara av att vara ensam med mina tjejer! Och man blir härdad.. jag lovar! Nu säger jag inte att jag är någon superkvinna... för jag, som Ni vet, bryter också ihop... men kanske först när allt är över och jag ser tillbaka på det hela.
 
Vi var hemma på permission på julafton och kom hem till Kga på eftermiddagen... men någon fridfull jul blev det då rakt inte och på natten var vi påväg in till Örebor igen. Vi fick visserligen vara hemma hos familjen i några timmar men för Noelle hade det nog varit bättre om vi fått vara kvar i Örebro. Men när läkaren skickar hem en så kan man ju inte annat än att tro att det "ska vara så"!! Det var många turer fram och tillbaka och jag orkar faktiskt inte dra hela historien men att träffa 6 olika läkare på 7 dagar är ju kanske inte det ultimata och speciellt inte när dom säger olika saker och inte kan stå till svars för vad "den andra" sagt, gjort eller inte gjort... vilket ju är förstårligt!
 
Hur som helst är jag glad att jag stod på mig och inte ville bli utskriven (lver telefon) och att jag hade turen att till sist få prata direkt med en barnläkare när jag ringde in sista gången... för det var då det hela drog i gång!
 
 
Ja, där satt jag med Noelle bland alla julklappar.... och jag som älskar paket, i alla dess slag, kunde inte ha brytt mig mindre, just då, faktiskt. ;( Barnen fick jättefina och bra julklappar (jag också) och det är vi ju såklart jätte tacksamma över.
 
Nästa jul hoppas vi kunna få fira hemma i huset med pappa och två friska barn och gärna tillsammans med nära och kära! Kalleankagranen ska vara klädd och kvällen innan ska det pirra sådär lite mysigt i magen över att det jul! :)
 
 

Kommentarer
Sara Och Charlie

Jag tycker verkligen att du är värsta superkvinnan, men förstår hur du menar. Var likadan när Charlie blev inlagd för äppelbiten i halsen, först när han blev sövd efter 12 h höll jag på att bryta ihop. Man känner ju att man måste vara stark för barnets skull. Men förstår inte hur du klarar det, grym är du! Massa kramar till er

2013-01-05 13:18:06
URL: http://sarasland.com
Maria Berndtsson

Satt och tänkte på dig hela julen och Classe med. Förstår att du blivit lite hängig nu när det på sätt och vis är över måste ha varit en rejäl anspänning och nu kan du kanske slappna av. Och stackars C med ute på sjön, gjorde Johan sömnlös ett par nätter när jag ringde över en ledsen Sonja med ont i öronen och någon vecka senare med vinterkräksjuka så kan tänka mig hur han bara ville hem och sen inte veta med allt velande. Tur att allt gick bra och att du inte gav dig och fick en barnläkare på tråden till sist. Man bara måste orka så är det ju ingen annan gör det åt en men det är väl efteråt allt kommer och man kan bryta ihop och få vara lite ynklig själv ett tag. Kramar

2013-01-05 15:15:18
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Evelina Sidenbäck

Vad du än säger så är du helt klart en superkvinna. Eller du o jag är nog superkvinnor... ibland är jag beredd att skriva under på de. Men va gör man??!! Man måste ju! Ska man bara lägga ungen åt sidan o gå vidare? Nä de går ju inte... Man tvingas vara stark MEN vissa tvingas vara starkare. O där är vi...

Jag älskar bilden på Noelle :) Så jäkla skön bild!! Jag har ett helt gäng såna där favvobilder på Lucas när han ser helrolig ut med massa grejer på sig från sjukhuset. Hahaha, tur man kan se humor i allt missöde. För de är en styrka som både du o jag har. O den är jag otroligt glad över!

Ta hand om er o ha en fortsatt skön semester :) Tänk om du bott runt hörnet... då hade jag ringt o bett er komma hit :) Varma kramar <3<3

2013-01-05 17:03:43
URL: http://evelina84.blogg.se/
Hanna Karlsson

Usch vad jobbigt det är när barnen är sjuka.

2013-01-05 21:00:35
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
caroline - mamma till nellie och novalie och längtan efter en tredje

hon har så fint namn eran lilla tjej, om vi får en tredje dotter så ska hon också heta Noelle. och blir det en kille så funkar ju Noel :)

2013-01-07 11:18:22
URL: http://caaaarolines.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0