Att ha hela ansvaret själv!!

I morgon har en vecka gått sen C åkte och nu är det bara tre kvar!! Whopp whopp!! :)
 
Vår "ensamtid" började ju med en kryssning å en bättre start kan man väl knappt önska sig. Glömde kameran så några bilder blir det inte..men några (få) ligger,, ändå, på Instagram.
 
Sök på Miapiafias...Är numer "privat" men lägg till mig å så godkänner jag om Ni har tur! ;)
 
Tänkte att jag skulle ha stannat i Kga lite nu när jag ändå är ensam med barnen.... men efter en "sån kryssnings"  resa vill man bara hem och tvätta å komma i ordning igen. Det börjar också bli rätt "jobbigt" att leva i en kappsäck med två (dessutom blöj och välling) barn och hela tiden rodda allt själv. Självklart får jag viss avlastning när jag är i Kga... men det är rätt mycket mer jobb för mig eftersom vi inte är i vår hemmamiljö!! Lexie går, ju t.ex. inte på dagis... många jobbbar dagtid... barnen behöver sova på kvällarna å det är också då som alla är hemma. Mamma... pappa...(sklida sen långt/länge  tillbaka....och ABSOLUT inget jag tagit skada av) bror (bröder) släkt och kompisar... Det är många man vill träffa och många som vill träffa oss. Och samtidigt som jag tycker jätte mycket om att träffa alla så blir man rätt "slut" över att dra runt på två ungar flera gånger per dag.
 
Men för det betyder ju inte detta att jag inte kommer åka till Kga för det... för det kommer jag fortsätta med.... men alla är också alltid välkomna hit.... och speciellt när jag är ensam. Jag har ju faktiskt ett hus att ta hand om ... en båt..  två bilar... Jag måste klippa gräset...handla...städa....kolla till båten...tvätta och i bland beöver jag också lite egentid och rå om mig själv. 
 
 
 
Som tur är har jag mina svärföräldrar som (allt som oftast) ställer upp och hjälper mig.... men som jag skrivit tidigare så hade ALLT verkligen vart så mycket enklare om jag, även, haft min familj här... eller åtmindstonde i närheten. Så PLEASE.. kan Ni flytta hit!! Haha...
 
Näää..skämt å sido... Jag har valt detta själv och jag tror att min familj skulle vilja kunna hjälpa till, med, mer än vad dom kan just nu. Men om vi skulle bott nära varandra så hade såklart "min ensamtid" underlättats något enormt.
 
Dock är inte verkligheten så just nu.. och jag ska inte klaga... Jag har två fantastiksa döttrar (även dom dagligen tar "kolen" ur mig) som jag älskar över allt annat!!
 
Och vad vore jag utan dom??
 
Absolut INGENTING!! ♥
 
Å vad jag ville ha sagt med detta inlägg vet jag inte...dock hade jag en riktigt jäkla skit nattning med barnen tidigare så förmodligen är detta bara ett *frustrationsinlägg"!! :)  TVÅ timmar tog det innan båda hade somnat... Å då är man inte tuff kan jag lova.... 

Kommentarer
Linduz

Styrkekramar kommer här.
Du är stark! <3

2013-06-06 11:39:48
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Evelina Sidenbäck

Du är den grymmaste jag vet :) o de vet du!!! Vi har ju våra sms konversationer till långt in på småtimmarna då o då ;) hihi... mina ord känns tama här då de blir så mycket mer privat o så mycket mer vi när vi sms:ar ;) HAHAHA!

Men asså de är ju bara för hela tjocka släkten att flytta ;) tänk ett stort kollektiv där du kan släppa av dina små huliganer för att sedan bara avnjuta egentid ;) hihi... o när huliganerna tillslut kommer hem är de så trötta att de stupar i säng! Bra idé där!

puss o SMACK sa den!

2013-06-06 19:52:50
URL: http://evelina84.blogg.se/
Maria Berndtsson

Vet ju precis då jag har lite samma. Mina svärföräldrar är ju guld värda och hade aldrig överlevt utan dem tror jag men de är ju inte mina föräldrar så är det ju. Och hur trevligt det än är att hälsa på så blir det inte bara avlastning utan en massa att hålla reda på.
Usch vad tiden går fort, redan en vecka men en massa mer spännande att se fram emot innan jag blir gräsänka igen så dags att njuta!!!

2013-06-07 08:41:27
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Jossie - Mamma till Edvin & August

Känner igen det där. Men som det ser ut nu så blir det ingen flytt närmare min familj, snarare längre ifrån :(

2013-06-07 16:05:58
URL: http://jsantinelli.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0