Jag vill också vara med...

Noelle är ju oftast en väldigt nöjd liten tjej... men den senaste tiden har vi mäkt att hon inte lika "lätt" nöjer sig med att "bara" ligga i babygymmet/soffan eller att sitta i babysittern/bumbon! Hon vill gärna vara med resten av familjen och säger ofta ifrån en kort stund efter att man lagt ner henne! :)
 
Helt okej när man är två... men detta kommer bli en tuff månad om detta fortsätter även när Classe försvinner i nästa vecka. Jag har redan känningar i axlar och rygg och förmodar att det inte kommer att bli bättre direkt!
 

 
Bärselen är ett bra komplement.... men när man ska försöka greja här hemma så är ju barnet lite i vägen även om man har händerna fria! Dessutom sover hon ju mindre och mindre på dagarna och inte alls så långa stunder som innan. Bäst sover hon i vagnen när man är ute å går (som alla ungar tror jag) men man kan ju inte vara ute å gå dagarna i ända bara för att barnen ska sova länge.  Vill dessutom inte vänja henne med det.
 
Men jag ska inte klaga... hon sover bra på nätterna och somnar oftast utan större problem omkring 19:00-20:00 tiden på kvällen. Visst blir det några nappinstopp och så men det får man ju räkna med. Men sen sover hon oftast (till skillnad från hur Lexie var i den åldern) 6-8 timmar för att vilja ha mat mellan 02:00-04:00. I bland sover hon längre...i bland kortare. Och fortfarande finns det ju nätter som är jättejobbiga då både Noelle och Lexie vaknar om vartannat! Å jobbigast är ju när Noelle vaknar runt 05:00 tiden och inte har några som helst planer på att somna om.... för när hon väl sen somnar... ja då vaknar ju Lexie!!
 
Så ja... det kommer bli en spännande månad framöver där mitt tålamod åter igen kommer sättas på prov med en trotsig Lexie som testar gränser HELA tiden.... men som ju också är världens goaste emellanåt (mestadels)! ♥

Kommentarer
Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Ja du man ställs verkligen inför nya prövningar hela tiden, men jag är säker på att du kommer fixa även detta galant. På nåt sätt hittar man alltid ett sätt där man får det att funka. Är ju ensam jämnt med barnen och känner igen den där känslan av hur man ska kunna tillgodose de smås behov i takt med att de ökar! Lilleman här har också alltid velat vara med och jag håller med dig om att bärselen är toppen men att till exempel laga mat eller sånt med den på magen är inte det lättaste.
Du kan inte prova att sätta henne i gåstol kortare stunder!?! Mina fem har alla älskat det redan tidigt just eftersom de vart (är) så nyfikna och gillar därför att stå och kika och pilla lite med sakerna på lekbordet.

Kramar

Svar: Just det ja... gåstolen har jag glömt bort. Kanske dags att ta fram den igen. Dock är den så himla stor och klumpig så frågan är om hon "växt" i den än. Jaja.. det går ju köpa en ny om inte annat! :) Tusen tack för tipset!
Mia

2013-03-26 09:22:00
URL: http://mammatillfem.wordpress.com
Maria Berndtsson

Ja du den där fasen ja. Klart ni fixar det denna gången med det gör vi ju alltid på ena eller andra sättet. Älskar bärsele men visst är det lite krångligt att ha de små liven på magen med. Nu bär jag ju mestadels Sonja på ryggen eftersom hon är så stor men är hon riktigt gosig får det ju bli på magen

2013-03-26 13:11:15
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Evelina Sidenbäck

Men lilla skitunge... fy tusan så söt.. o vilka vackra bilder på er :) <3 Åh du måste ta hand om dig.... Hade också svårt med att bära runt L i bärsele... gjorde de inte alls hemma. Ungen fick ligga på golvet vare sig han ville eller inte ;) hahaha... nä shit... han vägrade ju sova någon annanstans än på mitt eller Peters bröstkorg. Asså skulle man få en unge till skulle de ALDRIG gå ;)

Nä nu kommer jag ifrån ämnet som vanligt. Vart var jag! Måste upp o läsa va du skrev om...

Just ja... vi ska klara de kommande 4 veckorna... Finns här... de vet du! Pussen o kramen till er flickor

2013-03-26 20:13:54
URL: http://evelina84.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0