Då har pappa åkt...

Det är alltid lika spännande (och lite oroande) att vakna på morgonen när "pappa" har åkt. Eftersom han alltid åker så tidigt (03:40 typ) sover ju båda barnen och helt plötsligt är han ju bara borta! Med Lexie försöker vi några dagar innan börja att förbereda henne på att pappa ska åka... men inte så att vi tjatar hål i huvet på henne för det är ju lite svårt att veta vad snart betyder...även om hon själv använder sig av det uttrycket! Men... kvällen innan förbereder vi henne dock på att pappa kommer att vara borta i morgon.. att han ska åka flygplan... till stora båten för att jobba och att han kommer vara borta ganska länge. 
 
Och när vi säger detta så upprepar hon och säger även ...Lexie sakna sin pappa. Åka bort till stora båten och jobba. Så visst förstår hon.
 
 
Men hur gick det nu då i morse? 
 
Som vanligt när någon i sängen fattas så frågar hon vart är mamma/pappa... och då jag gått å lagt mig på Classes sida i morse (då Lexie typ låg på min och jag även behövde ta upp Noelle till sängen) så frågar hon på en gång.. vart är mamma... Haha.. Men jag hade ju bara bytt plats så efter ett tag frågade hon såklart vart pappa var? Pappa har ju åkt till båten vet du... varpå hon svarar... pappa kommer tillbaka snart. Inte lätt att veta vilken båt man menar eftersom vi ju själva spenderat en hel del tid i vår båt. :) Å när jag då berättar att han ju åkt stora flygplanet för att han ska jobba börjar jag höra en liten darrande röst säga att neeej... pappa inte jobba!! Å jag tänker att NU, nu blir det gråtkalas... men hon hon sansar sig och säger sen att pappa är i köket. Nej.. säger jag då.. å efter det sa hon själv.. pappa jobba... pappa kommer snart... å ja.. snart kommer han ju... men inte än på ett tag! ♥

Kommentarer
Maria Berndtsson

Lilla Pluttan. Skönt att det inte vart värre än så. Snart är hon inne i det igen att pappa är borta ett tag och du är där. Går och väntar på att Sonja ska börja säga sånt men än dröjer det nog lite.

2013-05-30 12:47:07
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Evelina Sidenbäck

Lilla skruttan då <3 Ja o de kommer säkerligen inte bli lättare...men man får ju göra de bästa av de. Tycker ni är en grym familj iaf :) De coolaste jag vet :)

SMACK! o på återseende ;)

2013-05-30 19:16:08
URL: http://evelina84.blogg.se/
Linduz

Ja hon förstår mer än vad vi andra tror. Hoppas det har gått bra. Ha en fin tripp till Karlskoga & Sthlm. :)
Styrkekramar kommer här!

2013-05-30 22:34:51
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Frusol

Men lilla vännen....
Håller med om att det är jobbigt, men på något sätt så är de så förnuftiga vilket gör att det tar bort lite av det jobbiga då de ser det lite enklare än vi. Jag brukar peppa mig med att de inte vet något annat...
Nu har ju vi lite annan och kanske enklare situation då vi säger hej då varje måndag och till och från längre perioder, men som sagt det är aldrig roligt att behöva förbereda dem på det.
Så klart du ska använda bloggen och IG som pepp både för träning, middagar och frånvaro. Vi får helt enkelt dela med oss av enkel men god mat att göra när man är själv.
Ta hand om er och hoppas ni har det bra på kryssningen. Kommer ni hitåt en längre stund får du gärna hojta till om du vill.
Stor kram!!

2013-06-01 16:34:51
URL: http://frusol.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0