Köksfönstren

Fönstren vid matsalsbordet fick sig också en liten makeover när jag ändå var i gång... dock inte så stor men nödvändig.
 
Ni vet... (eller ja.. så här var det i mitt fall) när man flyttar in så ställer man "dit" saker lite provisoriskt för att man ska kunna bo in sig ett tag för att sedan ändra om allt eftersom... men vissa saker funkar å så får det liksom vara så. Vi flyttade ju dessutom in när Lexie bara var en månad  å med en sambo på sjön, första barnet... som skulle visas sig vara väldigt energisk, sov dåligt på nätterna för att sedan vänta ett barn till så orkade jag liksom inte bry mig om saker och ting till slut. Jag ville... men jag orkade inte.
 
Nu är det ju visserligen Noelle som tar all tid och när jag är ensam är det svårt att hinna med såna här "småsaker" men nu försöker jag i alla fall få lite "ordning på torpet"! Men när det ena är gjort... vill man ju ändra nåt annat och så kommer det väl alltid att vara. :)
 
Hur som helst....Orkiderna från vardagsrummet fick flytta in till köket och ett hjärta fick pryda den gamla platsen där "Njut varje minut" hängt tidigare!
 
FÖRE
 
 
 
 
EFTER
 
 
 
Ingen jätteförändring men de (plast)blommor som stod där tidigare hade verkligen gjort sitt i de fönstren. Meeeen... nu står dom i rummet bakom garaget, som vi använder som förråd... vilet gör att det ser lite trevligare ut där i stället! :)

Kommentarer
Maria Berndtsson

Ja det där med det provisoriska känns igen. Här har ju dessutom våra rum bytt syfte ett flertal gånger sen vi flyttade in för tre år sedan så det är först nu det känns som alla rum fått rätt syfte och rätt möbler. Fast det är ju inte klart än och jag vete sjutton hur vi gör om vi får ett barn till

2013-09-11 11:50:01
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Evelina Sidenbäck

Amen så vackert hörru vännen! ;) piffigt!

Känner igen de där med att bara smacka upp de man har o sen börja göra om i röran. Typ de jag håller på med hemma. Helst skulle jag vilja flytta o börja om från början 😉 Borde ju bli aktuellt snart då en liten till är på intågande. Kommer på småsaker varje dag jag vill fixa med. Skulle vilja ha ett nytt större rum till Lucad. Han sover fortfarande hos oss men tanken är ju att han ska få ett eget rum. Tredje rummet är litet o fungerar som kontor/lekrum. Vill så gärna bo större. Gillar dock området vi bor i. Tror inte vi är redo för hus än. Men skulle gärna ha en liten tomt... Får se vart vi hamnar.

Puss fina

2013-09-11 17:06:14
URL: http://evelina84.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0