Hejdå pappa!

"Jetlagade", som vi förmodligen är, vaknade hela familjen, vid 03:30, när pappa skulle åka och det blev ett jobbigare avsked än vanligt (eftersom dom annars brukar sova)! 


Lexie som var nyvaken blev lite ledsen och undrade varför han var tvungen att åka och när C pussade flickorna hejdå klamrade sig Noelle fast som att hon aldrig ville släppa taget! Fick en klump i magen och det brast det för mig. :( Kunde inte hålla tillbaka min snyftning trots att jag försökte dölja att jag blev ledsen!  Framförallt ska inte barnen behöva se mig ledsen och förvärra situationen för dom. Måste visa mig stark och visa att vi fixar det här som så många gånger förr.


Och vet Ni vad... När Lexie hör min snyftning tittar hon på mig, så förstående, och säger (medan C då går ut genom dörren): 


-Mamma... Du behöver inte vara ledsen, pappa kommer ju tillbaka! Vi fixar ju det här (precis som jag brukar säga till henne)!

Vi hämtar ju honom på flygplatsen sen när han jobbat klart! 


Alltså... Vad ska man säga!? Jag log och sa att: - Jadet har du rätt i älskling! Och så ställde jag upp dom på bordet så dom kunde se pappa gå in i taxin. 


Stod lite bakom dom och blev så stolt över våra tjejer som, stod där tittandes på deras pappa som nu ska bara borta i nästan 5 veckor, stärkte ut sina små händer och vinkade hejdå när taxibilen körde i väg utan att säga ett knyst! 


Vi gick och satte oss i soffan och barnen fick en varsin smörgås. Nu en timma senare ligger vi i sängen igen i förhoppning om att få somna om och  vakna med lite extra krafter "denna lördag"!



I bland skulle man vilja veta vad dom tänker.. Och speciellt Noelle som ju ännu inte kan sätta ord på sina känslor. 

Jag menar... Inte nog med att ena dagen vara i värmen, bada och ha det skönt...och den andra dagen helt plötsligt vara hemma i kalla Sverige. Nästa dag ska dom dessutom vinka av sin pappa som dom i tre veckor i stort suttit i hop med! :/ 

Älskade ungar... Ni är så duktiga! ❤️

Kommentarer
Jonna

Ni tre (och även C) är helt fenomenala som klarar av dessa kontraster. Och du är en riktigt stark kvinna som klarar dagarna när C är borta. Och man är faktiskt stark om man vågar gråta, så de där små tårarna var styrketårar! Ta hand om er!!

2014-03-01 08:16:36
URL: http://jonniz.blogg.se
Maria Berndtsson

Man måste ju inte alltid vara stark inför barnen, de vet ju att du saknar pappa också och förstår så mycket mer än man tror. Att visa sig ledsen ibland är också starkt. Kram på er

2014-03-01 10:44:05
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
Linduz

Mia! du är stark, det vet vi alla som har följt dig i alla år, & fortfarande följer dig. <3
Det gör inget att du visar att du blir ledsen.
Jag fick tårar nu när jag läste inlägget, för vad Lexie sa.

Styrkekramar kommer här!

2014-03-01 12:33:20
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
Carolina

Ni gör det där så bra, det är bla de som gör att det är så kul att följa dig här i bloggen & på instagram. ♡

2014-03-01 19:51:02
URL: http://www.carolajnastankar.se
Emma

bara en liten fråga? Tror du inte att dina flickor kommer att vara rädda för att visa känslor om deras Mamma inte gör det? klart att det inte är farligt för barn att se sina föräldrar ledsna :) förövrigt var det en jättefin gest av Lexie:)

2014-03-01 22:51:38
♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

har Lexie nån gång frågat varför pappa åker iväg och inte alltid är hemma?

Svar: Nej faktiskt inte! Vi har alltid varit noga med att förbereda henne och talat om varför han åker bort som jan gör! Visst... Nu kommer treårs"frågorna".. Varför är det så, varför gör man det... Varför varför varför hundra gånger om dan! Men det gäller ju allt! Så nä, hon har aldrig ifrågasatt utan bara konstaterat att nu är pappa borta! ;)
Mia

2014-03-02 13:07:15
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Evelina Sidenbäck

Dryg dator!! Jag som verkligen lagt manken till en fin kommentar o så försvinner skiten :P

Ja jag grät iaf en skvätt förut när jag läste ditt inlägg. Nu är de ganska tårfritt här, men jag hoppade över läsningen denna gången ;)

Jag gillar inte heller att gråta inför Lucas. Men jag vet också att den bästa trösten får man från sitt barn. Kloka kloka Lexie. Fina unge!

Mia, min vackra klippa. Men nu tar jag över stafettpinnen. Jag kommer att putta dig upp för det monster-långa berget (visst jag kommer att vara jäkligt slut efter 5 veckor...men de får de vara värt o jag räknar med att du betalar tillbaka med råge sen) ;)

Puss puss min fina vän <3

2014-03-02 20:20:03
URL: http://evelina84.blogg.se/
sara

Åh Mia med tjejorna jag har vart utan er hur länge som helst Sara är mamma till Alwa-Louise å Lillebror Alfred .... Nu har jag kommit rätt å guuud vad varm jag blev i hjärtat men alldeles ledsen hur du beskriver när tjejerna kollar på pappa som går in i taxin.... Ni är ju för underbara Massa kramar

2014-03-04 18:10:53

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0