Surkärring

Vissa människor ska inte jobba inom service yrket om man inte orkar att vara trevlig och förstå att den som kanske ska vara MEST arg är patienten som slussats runt till olika städer...mottagningar...avdelningar..nummer och personer.

Orkar inte dra hela valsen här på bloggen, men det var ju inte lättare sagt än gjort att va på akuten i Kga för att sedan få ett återbesök i Trollhättan! Tror jag har pratat med 8-10 personer å ringt ett antal telefonsamtal senaste dygnet. Men NU SÅ! Nu är allt ordnat å jag ska på ett återbesök i UDDEVALLA i morgon kl 13:00! Att jag skulle behöva lägga ner sån här tid när det är dom som gjort fel.. Det kan jag itne fatta. Men men.. nu är det som det är. Jag tänker bara på alla gamla som säkert bir behandlade på samma vis. Det är inte lätt alltså!

Å jag vet.. det är inte dom stackars personerna som sitter i andra änden som gjort fel, men man kan fan ta å dra LITE på smilbanden.. eller i allfall försöka hjälpa personen som ringer så mycket man kan.

Dagens tistel går därför till Agneta på Ortopeden i Kga som var klart surast av dom alla!!

Ja ja.. annars har jag det väl rätt så okej måste jag säga. Det är visserligen jävligt irriterande och jobbigt att ha gips, men man måste kunna få göra det bästa av situationen å vara ute lite. Därför har vi ju nu varit ute på kusten i nästan en vecka. Jag får panik så fort jag går in i lägenheten... jag blir varm, får ångest det kliar å jag blir så jävla rastlös. Så att få vara på båten ute på kusten med fint väder har npg varit den bästa terapin för mig måste jag säga.

Vädret här ute är fortfarande bra å jag har legat lite å solat i dag medans Classe och hans far fixat lite med båten. (det är ju alltid nåt med båtar). Har även lyckats ta mig i gummibten å fått några småturer i smögen och kungshamn. I lördags var Mattias och Vera å hälade på oss å och sov över i båten. Låg i smögen.. sicket drag. Tyvärr blev jag ju sittandes i båten mestadels av tiden, men det går bra det med när man ligger precis intill bryggan å kan titta på folk!:)

Nä...nu ska vi ta en tur (just in till Smögen) och sen ska jag ta å gå å ducha. Krångligt om något kan jag säga... men det måste göras..handikappad eller ej! :)

Hoppas Ni har det gött allihopa!
Kram

Äta gott får man göra när man är på kusten också... Classes föräldrar var också ute med båten i helgen och då bjöds det på färska kräftor och räkor från smögen. Å så "Göstas" goa vitlöksbröd till såklart!

Kommentarer
Karin

Fy va irriterad man blir, dom jobbar liksom för oss. Utan oss så har dom ju inga jobb liksom...Krake hoppas det går bra m benet/foten nu då. Men du ser ut o va vid gott mod iaf.



Jag försöker iaf o hålla i :) Nu jävlar liksom :)



Kram

2009-07-07 22:24:25
URL: http://lillak24.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0