Ruvning på hög nivå!



Namnförslag på denna skönhet??

För kanske två veckor sen ungefär, blev jag överraskad av att en and flög rakt mot mig när jag kom ut ur dörren en morgon!

Jag tänkte att herregud.. hur har den stackarn hamnat här inne.. visserligen bor vi ju precis vid kanalen, men att den skulle ha kommit in på vår innergård verkade ju lite skumt. Men som sagt.. jag tänkte väl inte så¨mycket mer på det, förens vår granne frågade om jag sett att det låg ägg i rabbaten!!?

Då slog det mig ju att det måste vart hon... hon som typ höll på att attakera mig en morgon. Å ja.. nu ligger hon där bakom en liten buske och ruvar på sina ägg. Sorgligt nog var jag att ett ägg är borta, då det låg uppätet på parkeringen för några dagar sen. Å det är klart... Mamman måste ju iväg och hämta mat ibland..å då kan ju någon ha hunnit dit å pickat i sig ägget. Om det nu inte är någon granne som tycker det smakar smaskens med råa andägg! *ler*

I morses var jag faktiskt ute å tittade till henne oh gav henne lite bröd.. och hon ska få mer i eftermiddag när jag kommer hem. Mysigt med små andungar när dom väl kommer... Hi hi...

Och vi har ju inga husdjur, så dessa skall tas om hand om ordentligt... Men hon måste snarast få ett namn... har ni några förslag så säg! :)


Kommentarer
fredrik

andelina det låter väll bra

2009-05-11 12:32:57
Mia

Fredrik: Bra namn där.. får se om det är nån mer som har något kuligt namn...

2009-05-11 12:47:21
URL: http://miapiafias.blogg.se/
fredrik

ja ja vet går och tänker på många namn till våt 3 barn å dök andelina upp ha ha ha ha ha ha ha ha

2009-05-11 14:27:41

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0