Fredagslåt(ar)

Lite långsökt kanske.. men här kommer förklaringen till dagens fredagslåtar...

Satt och tittade på lite kort i datorn från resan, då jag flög ner till Australien, och mötte upp Classe och "hans" båt. Det var en härlig upplevelse det. Dels för att få vara med om "livet på en jordenrunt" båt och också för de platser vi besökte. Australien, Korea, Singapoore och så Thailnad.

Fredagslåten uppkom i samband med detta, då jag titta på bilderna från Thailand och rättare sagt från Koh Samui. Jag bodde ju där för 11 år sen (herreguuud...är det såååå länge sen) och jag kommer ihåg att jag fick en skiva från (min lillebror tror jag) Sverige skickad till mig. Där var några låtar jag aldrig hört förut, men som visst hade blivit värsta "plågaorna" hemma.

Jag lyssnade på skivan om och om igen i min cd freestyle när jag susade fram i Bangkoks trafik... när jag låg på stranden på Koh Samui... när jag låg vi poolen hemma vid lägenheten.. När jag skulle sova.. Ja.. i stort sett hela tiden.Det var så skönt med lite Svensk musik liksom! :)

Så här kommer inte bara en fredagslåt...utan TRE!! Haha.. och vilka minnen jag får när jag hör dessa låtar alltså...Haha...Det är ju inte världens bästa låtar, men dom betydde mycket för mig när jag var i Thailand...

Jag vet att när jag längtade hem som mest, och då tårarna var nära och jag behövde  upp-peppning.... Då slog på dessa låtar.... å blev så glad!! :)



Hehe... nå´n mer som får några minnen???


Kommentarer
Jessica

åh men jag vet hur du kände..syrran tipsade om låtar som var heta hemma när jag var i USa..du var ju i tahiland på samma gång :) Vilka minnen :)

2009-10-09 20:55:16
URL: http://keckan.blogg.se/
storebror

skit att man lyssnade på sånt ha ha ha ha ha

2009-10-09 22:50:49

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0