Brandvarnaren...

Alltså.. jag har ju glömt att berätta om min skräcknatt häromdagen, men jag ska försöka ge en liten bild av den nu tänkte jag!

Som vanligt så låg jag ju å drömde... och i drömmen kom ett jobbigt tjutande ljud in och störde. Der värsta var ju att vi inte kunde få tyst på det. Det pågick inte hela tiden, utan kom med jämna mellanrum. Högt var det också! Så höll det på ett bra tag i drömmen och jag vet att jag höll på att bli tokig.

Tillslut så var jag väl i det där tillståndet när man är vaken, fast sover... å inser att det är i lägenhetn det låter i från. Något var det som PEEEEEEP helt klart i alla fall. Mörkrädd som jag är i vanliga fall, blir man ju fan livrädd när det kommer ljud ifårn lägenheten. (speciellt höga också). Det visar sig i alla fall vara brandvaranaren som varnar för dåliga batterier.

Lagom trött och grinig får jag gå ut till köket å försöka få ner brandvarnaren... vilket inte är så lätt. För när jag är yrvaken så är jag YRVAKEN... Och att ställa sig på en stol mitt i natten med en tjutandes brandvaranare är inget jag rekomenderar.

Problemet är ju också att jag knappt får ner den... paniken stiger då det tjuter så jag blir tokig. Får i alla fall ner den till slut å slänger mig i sängen under täcket med den för att dämpa ljudet. Det står att manska skruva på den...om det är för att få tyst på den eller inte det vet jag inte.. å skit samma.. för det givk ändå inte att vrida på den... Vände på den å hittar batterifacket... men det är inget vanligt batterifack... Man måste ha skruvmejsel för att öppna...

Herregud.. hur hittar man en pytteliten skruvmejsel mitt i natten då. Äsch tänkte jag.. jag provar med en kniv.. men det gick absolut inte.(Kunde ha blivit ett blodigt avslut också) Så jag blev tvungen att gå ner å börja leta där nere. Som tur var så hade jag ändå en aning om vart det kunde vara, så det gick ju bra. Väl uppe igen skulle jag försöka få upp den där jädra luckan där bak. Notera att det fortfarande tjuter!! Jag slänger den under täcket igen för att täcka tjutljudet, men råkar komma åt en liten knapp som gör att det riktigt larmet utlöses.

HERREGUUUUD... Nu var jag i nån slags chock, samtidigt som jag var så förbannad att jag var nära på att hämta hammaren å slå sönder den. Började tänka på om grannarna kunde höra å fick ännu mer panik. På något sett fick jag i alla fall slut på tjutandet.. men inte pipandet.

Började skruva upp baksidan å fick tillslut ur batterierna som inte heller var dom lättaste att få ur...

Tror Ni att det slutade pipa?????

Nej...

Men tillslut... efter en liten stund... dog den. Nu ligger den isärplockad i alla delar som går under madrasser, täcken å kuddar. Å där kan den allt ligga ett tag å skämmas. (Men självklart ska jag  köpa nya betterier å sätt i. Den är ju där för att rädda våra liv.)

Men ändå.. den natten var inte rolig. Det började kl 03.45..och 04.00 fick jag tyst på den.. Känn på den Ni!!

Kommentarer
Classe

Hallå hallå....skulle du inte byta batterier direkt?? Nu ska jag sätta dit en till där nere...ännu högre...skärpning Maria Lilja!!!

2009-09-25 15:43:12

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0