Det är dax nu!

Är riktigt dålig på att blogga på helgerna måste jag säga. Men jag måste skylla lite på att blogg.se låg ner i lördagskväll när jag FAKTIAKT bestämt mig för att blogga lite.

helgen har varit relativt lugn måste jag säga. Fredagen spenderades som Ni redan vet hemma i soffan med ett glas vin och Let´s Dance. Lördag fm tog jag det bara lugnt, för att sedan göra mig i ordning för att träffa några kompisar och käka på kvällen. Efter mat och dryck gick vi vidare till Backstage... men där var det alltför mycket rockers och allt för mycket folk i allmänhet, så då tog vi vårat pick och pack och hamnade på ett säkert kort. O´learys!

Söndgen spenderades i soffan mestadels, förutom lite plock i lägenheten samt letning efter min klocka. :(



Alltså.. jag brukar inte vara så slarvig att jag tappar bort saker och ting, men nu har det värsta hänt mig. Min klocka är borta...Min fiiina klocka som ajg fick i 30-års present. Det gör ont i hjärtat. Men någonstans är den.. jag vet bara inte vart jag kan ha lagt den. Jag hade den senast i fredags, när jag var å tränade... vet att jag tog upp klockan från golvet, då den halkade ner då jag drog ut minakläder från skåpet.

Men sen.. efter det är det svart.. tog jag på mig den... la jag den i väskan.. eller la jag den på bänken å helt enkelt GLÖMDE den?? Hur som helst så är den inte upphittat på Älvhögsborg i alla fall. Å är det nu så att jag glömde den..då har nog nån sketunge snott den förmodligen.

Fast störst sannorlikhet är väl att jag fått hjärnsläpp och lagt klockan där jag ABSOLUT inte ska lägga den å så kommer den väl fram om nån dag. Får gå hem å leta lite till...Men det är så himla irriterande. Det är nu man skulle vara spåtant. :)

Skulle jag nu inte hitta den, så antar jag ju att den är snodd och då får jag stå mitt kast, göra en polisanmälan å se om jag kan få ut nåt på hemförsäkrningen... Tveksamt.. men man vet ju aldrig. Annars blir det helt enkelt till att köpa en ny! Men extra jobbigt känns det ju förståds eftersom det var en present! Men om jag nu MÅSTE köpa en ny, så kommer det fortfarande att vara just min 30-års present! :)

Och idag är det måndag... en väldigt seg sådan! Har ingen lust med träning och behöver också ta en sväng på stan! + att jag skulle behöva vända upp & ner på lägenheten som Ni kanske förstår från tidigare text! Vi får se hur det blir.

Hoppas Ni har en bättre måndag än mig i alla fall!


Kommentarer
elin

å nej usch det är så trist att tappa bort grejer sådär, saker som man verkligen gillar och fått i present. stort affektionsvärde säger man väl :P usch ångest känslan över sånt känner jag igen. Jag hoppas verkligen den kommer fram! kram

2010-02-01 22:47:41
URL: http://www.elinkvist.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0