När tar detta slut?

Jag gillar ju snö...men jag HATAR när det inte är plogat på vägarna. Äen om jag inte har mer än ca 5-10 (gående) till jobbet, så är det så himla jobbigt att pulsa i snö alltså! Jag var ju typ helt DÖD när jag kom fram i morse. Men men.. jag får se det som lite extra morgonmotion.

Sen blir jag så förbannad!!!

I går när jag kom hem från träningen, så gick jag å hämta snöskyffeln för att skotta upp lite på gården, så att det i alla fall blir lite lättare att skotta idag. Visserligen kommer dom med plog, men dom har ju lite svårt framför vår och grannens dörrar (vi har ju egna ingångar). Så jag tänkte i alla fall att jag skulle hjälpa till lite.. Så jag skottade utanför våra dörrar.. å så en gång till dom som går in i lägenhetshuset...

SEN.....När jag gick å la mig, så ser jag ner från sovrumsfönstret att nån mer varit ute å skottat efter mig.. eftersom det snöade så. Men va har dumhuvet gjort då? Jo.. han/hon har skottat upp för alla andra...förutom hos oss!! Om det var ren lathet eller vad det var, det vet jag inte.. Men sånt gör mig jävlig förbannad.

Jag är fan själv nu.. kan dom inte vara snälla å ta lite utanför mig också då eller?? Jag orkar väl inte hålla på å skotta upp hela innergården.... å det är det ju ingen annan som gör heller....men ändå en liten gång så att man kommer ut.

Långsint?? JA.. i detta fallet.

Jag blir bara mer och mer irriterad på vissa grannar att jag önskar att dom ramla i en snödriva å inte kom upp!!!

Kommentarer
Karin

Sånt skulle jag bli tokig på!!! Fan va taskigt o skotta åt alla utom er. Fyfyfy!

2010-02-03 09:44:15
URL: http://lillak24.blogg.se/
Mia

Jamen jag vet!! Jag blir oxtokig!! Men dom tycker väl att "ungdommarna" gott kan skotta själva som är så starka och friska!!



Åhåå.. vill inte ens tänka på det!



Nu är bara frågan om jag ska köra hämd idag eller inte.. Att bara skotta hos oss.. eller låta dom se hur jag kämpar så att dom får dåligt samvete! :)

2010-02-03 09:46:05
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0