Thn-Sthlm-Kga-Thn

Ja, vi hann med en del i helgen som var!!

Åkte (som jag tror jag nämnde) till Stockholm i fredags morse för en liten visit. Vi hade även spanat in en bil som fanns i Täby som vi även var och tittade på. Det är ju tyvärr så att det blir lite snålt om plats när man har en cab, som vi har.. ja. inte i själva bilen.. för där är den ju som vilken volvo som helst, men i bagageluckan är det dessto värre. Och nu när bebis ska komma till världen kräver han/hon en lite större bil. Så hej combi sa vi!!

Och om det blev nå't köp!!??


Självklart... hem åkte vi i denna pärla!! :) (inte den bästa bilden men det får duga)

Inte dåligt vuxet!!

MEN.. vi ska ha kvar våra kära cab också, så där drar vi ifrån några vuxenpåäng på det hela... :) Fast med poäng kommer väl med tiden kan jag tänka mig!

Ja, sen spenderade vi fredagen och lördagen i Sthlm City såklart. På fredagen var vi ute och åt på en jätte mysig restaurang som heter Fem Små Hus och som ligger i gamla stan och på lördagen var det shopping och sightseeing på hög nivå! Jag var dock mest intresserad av shoppingen och fick handlat lite "mamma-kläder". Ingen jätterolig shopping, men alltid något! :)

På lördag eftermiddag kände vi att vi gjort Sthlm.. även om jag än så länge inte har den största kulan på magen så känns det ändå av i ryggen när man går och går och går i två dagar. Så vi bestämnde oss för att ta vägen förbi Karlskoga på hemvägen, där vi stannade över natten för att hälsa på nära och kära.



Stenhårda sänga...


Men det var ändå gött å liga där och glo på tv...


Hej Mia!


Hej bebis! Hej stökigt rum!


Veckans par!


Turist javisst!!


Hötorget där alla sålde svamp! Tyvärr ingen rolig svamp...bara tråksvamp! ;)


Mycket lyckat "jag tar ett kort på oss självakort"


Och sist men inte minst THE PLATTISCH!!


I Karlskgoa hann vi allt med en hel del där med. På lördagkväll när vi kom, blev vi bjudna hem tillmamma och Olle där det bjöds på god mat! Och på söndagen bar det av för mig på Knyttarna (Mulle för de lite mindre). Rasmus bestämde såklart att faster skulle med ut i skogen och ja.. det var ju bara att visa sitt tuffa jag och följa med. SOM TUR VAR... så behövde vi inte leta småkryp på backen denna gången utan vi fick leta grejer i vattnet i stället. Mera min melodi, så jag ägde bland ungarna och plockade upp vateendjur efter vattendjur!! :)


Söta små knyttar


Mira och Rasmus letar förbrilt efter något att fiska upp...


Fikapaus!


Redan från start började ungarna tjöta om fikat.. dagens höjdpunkt tydligen! haha..

Sen måste jag nog ta och avsluta med denna bedårande lilla prinsessa som här mannikängar i en liten rosa fuskpäls väst som såklart faster inhandlade i Stockholm!! :)


Alwa "posar"


Alwa promenerar...


Alwa blir trött som vilken mamma som helst! ♥


Där Ni.. där hade Ni min helg i lite text och massa bilder!

ENJOY!


Kommentarer
Kecka

Fina magen :) Kram

2010-10-12 18:47:25
URL: http://keckan.blogg.se/
Jenny

Underbart fin mage! Åh, vilken härlig tid ni har framför er! Kraaaaaaam!

2010-10-12 21:36:54
URL: http://jennyler.blogg.se.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0