Måste bara få skriva av mig lite...

Det är absolut inte synd om mig men nu känner jag mig verkligen som en "sleten" morsa liksom! Jag vill så mycket med hinner knappt med hälften! (och ja.. nu vakna lillan igen.. återigen får jag släppa allt)



Dagarna går bra och Lexie är helnöjd...men nu när det är så fint väder ute så vill man ju inte vara inne. Och det är där jag känner att jag skulle behöva vara just nu med tanke på att vi ska flytta i nästa vecka! Jag har försökt att greja lite här hemma men blir nu bara stressad av att se kartonger och grejer överallt. Jag vill ha det rent och snyggt och detta gör att jag mår ännu sämre när jag kommer in i lägenheten igen! :(

Jag vet.. jag måste försöka tänka på att jag inte kan göra allt och att det inte kan se tipp topp ut.. och speciellt inte när man har en bebis att ta hans om alldeles själv och samtidigt ska flytta.. men ändå!

När sminkade jag mig senast tex? Kanske nån gång i förra veckan. Långt i från varje dag längre i alla fall! Har jag tur får jag som sagt på mig lite mascara så att jag inte ser allt för trött ut. :) Samtidigt vill man ju passa på att få lite färg i fejan också nu när det är så fint väder så där är jag lite kluven. Men såhär i början på våren känner jag mig bara glåmig och ful!

Några kläder har jag inte heller som passar.. allt bara hänger som i trasor på mig..jag har absolut inte blivit smal efter graviditeten... men min röv har försvunnit... eller ja.. den är kvar men hänger liksom nere vid knävecken känns det som! Så några byxor kan jag inte ha.. tröjor har jag inga och klänning är det ännu för kallt att gå omkring med.

Usch.. det får bli skärpning nu när Classe kommer hem! Då ska fröken ta sig lite egen tid och gå ut och shoppa en ny garderob! Så det så!

Ps.1 Å ja.. kanske ställer man lite för höga krav på sig själv och ingen i ens omgivning håller med om det man själv känner och ser..men så här är det i bland! :) Ds.1

Ps.2 Classe ska ABSOLUT inte känna sig skyldig till detta för han är den bästa pappan man kan vara och det är såhär vi valt att ha det... jag kunde lika gärna kännt allt detta när han varit hemma också. Jag klarar det här.. men nån gång måste man få klaga lite också! :) Ds.2

Se så.. Nu KÖR vi! :)

Kommentarer
Johanna

Fy vad jag känner igen sådana dagar (även om jag just nu bara har mig själv att tänka på) men ibland måste man få känna sådär! För om man inte har några sådana dagar så kan man inte ha några riktigt bra heller =) Och dessutom verkar du vara en toppenmamma, en toppentjej och är hur fin som helst på alla bilder, med eller utan smink! Massor av kramar till dig!

2011-04-30 11:16:19
URL: http://joppsans.blogg.se/
Helena

Åh vad jag önskar vi bodde lite närmare varandra så skulle jag komma och hjälpa till varje dag om du skulle vilja det:)

Fast jag vet att du har en vilja av stål, så du kommer att klara detta galant. Som mamma klarar man mer än vad man tror, man får någon slags super kraft. Även om det känns av jobbigt ibland.



Ha en underbar dag bästaste du.

KRAM DIN VÄN



PS: Krama Lexie från mig.

2011-04-30 12:01:11
Smulan

Vilken sötnos till bebis!!!! :)

2011-04-30 13:28:39
Ida - mamma till Nova <3

Det är så det är att ha en knodd. Hehe. Kläderna kommer passa så småningom. Men det ger en ju en bra ursäkt att åka o shoppa nytt! :) tycker inte du behöver nått smink, du är väldigt vacker på dom bilderna jag sett :)



Att flytta är lite jobbigt. Men tänk vad härligt ni kommer få de sen när ni flyttat klart allt o kommit ur lägenheten :)

2011-04-30 15:28:40
URL: http://idacarlgren.blogg.se/
sara- mamma till maja

jag hade en rätt lång period då jag kände precis som du. och då hade jag ändå min man hemma efter halv fyra varje dag. Så det har nog inte med det att göra iallafall.



Man går igenom gräsliga förändringar när man blir mamma. Mentalt OCH fysiskt. alla nya rutiner och ja jag kan cokså bli GALEN på att jag aldrig får göra KLART nånting, kan vara en så simpel grej som att vika tvätten eller skriva ett vykort liksom...



Men nu är Maja 6 månader och jag känner att jag äntligen är ikapp. gravidkilon har jag kvar och kroppen ser INTE ut som den gjorde innan men det är mindre jobbigt nu.. En ny garderob har jag lyckats få ihop. och ett hårklipp :)



Håll ut! det blir bättre!

2011-04-30 21:51:47
URL: http://smileysara.blogg.se/
Linda C

Jag kände precis som du, och då hade jag en pappa som var hemme jämt och hjälpte till (förutom när han jobbade då). Vi flyttade när lillan var 5 veckor, 8 månader och sedan när hon var 2,5 och den andra var 6 mån. Puuuh jag vet vad du går igenom ;)



Tog nog närmre ett halvår innan jag kände mig fräsh igen efter förlossningen. Tråkigt med kläder, som ska vara snygga men smidiga. Smink vad är det!? ;)



Men nu... när mina är 2 och 4. Helt självständiga och kan och vill allt själva. Sover 12 timmar i sina sängar utan att göra ett ljud ifrån sig. Då går man in och hämtar de ibland ;)



Man saknar den goa bebistiden, man kommer mest ihåg den som mysig =)



När pappan kommer hem kan du unna dig låååånga duschar. Fixa i nya huset och bara ha det super =))

2011-05-01 08:09:03

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0