Trötter!

Jag är trött... väldigt trött!!

Kan nog räkna mina timmar på dessa tre nätter på en hand!! Vet inte vad det är men när jag ska lägga mig så blir jag helt plötsligt pigg och bara ligger å grubblar!! Lagom när jag somnat så vaknar naturligvis Lexie och så kan det pågå fram till tidig morgon då jag ger upp och hasar mig ur sängen med en aspigg dotter.

Inte nog med att hon ska ha mat fortfarande på nätterna... vi har nu börjat med napp här hemma! Både på gott och ont kan jag säga!!



Lexie har ju inte velat ta napp förut men så nu tänkte jag att jag skulle prova (det igen) då hon varit lite smågnällig vissa kvällar... och ja... hon tutta på som aldrig förr och verkade faktiskt bli lugn av det. Jättebra!!

MEN.. eftersom hon precis lärt sig att tutta på napp så åker den ju titt som tätt ut (plus att det är väldigt roligt att ta ur den själv ur munnen å titta på den för att sedan försöka få in den själv igen).. och då är det inte lika roligt!  Men men.... det är väl kanske en liten inkörningsperiod som med många andra saker!

Å på tal om att sova så har nattningen blivit lite svårare med Lexie då hon är mer och mer medveten om omgivningen och inte vill missa något.. Skrev nog detta i ett annat inlägg känns det som... men det som händer är att hon spjärnar emot som en oståge å liksom klättrar sig uppåt i sängen tills det tar stopp!! :) Hon somnar oftast ganska så fort ändå men jag tycker så synd om henne att hon inte bara kan förstå att det bästa för henne är att bara blunda, låta nappen stanna i munnen och somna in liksom! :)

Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg... Jag skulle ju bara tala om att jag var trött! :)

Kommentarer
Sophia

Åh min tjej är precis likadan vid nattning. Hon blir GALEN när hon förstår att det är sovdags, hur trött hon än är. Hon blir helt hysterisk och skriker som besatt trots att hon knappt orkar hålla ögonen öppna. Hon har också börjat vakna tidigt på morgnarna och vill inte sova vidare. Jaja, hoppas det här med insomnandet bara är en fas.

2011-08-01 23:03:24
URL: http://blog.isthisdesire.com
Sofie -Mamma till Casper

Hej

Var ha du köpt "vagnmobilen" där de står lexie på?

2011-08-03 11:02:09
URL: http://misssoofiie.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0