Lyrisk...

Jag har precis....för första gången...hört "kottens" hjärta slå här hemma genom ett stetoskop!!



Min kära mamma gav mig ett sådant i jul, i hopp om att jag/vi skulle få höra något där inne. Jag har inte gjort några större försök än men började i går kväll då bebisen hade hicka (igen). Det lät som små dunkanden i magen och redan då blev jag helt lyrisk över att "själv" (utan BM) höra saker som händer i min mage!!

Och så i morse... när jag satt här nere i soffan tänkte jag att jag gör ett försök då bebis verkade lugn.. lite lättare då att hitta hjärtat eftersom det kan vara ganska dovt och "gömmas" av andra ljud!! Och det gick fort... jag pricka rätt på en gång... DÄR VAR DET...det lilla lilla hjärtat som slår på vår bebis!! Emellanåt kom en lite buff då bebis förmodligen kände att jag tryckte lite extra på h*n!

Det här blir roligt för Classe att höra när han kommer hem och jag hoppas att vi kan pricka rätt fler gånger..även om det kan vara lite svårt.

MEN... vilken lycka att kunna få höra att det tickar på där inne när man vill...och inte bara på sina kontroller på MVC!! ♥

Kommentarer
Anna-gravid i vecka 32

Vad mysigt att själv kunna lyssna!:) Det känns uppmuntrande att någon tänker ungefär som jag, då är jag inte ensam om att vilja ha det så;)

2011-01-07 14:13:10
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0