Allvarligt...

Första gången, i dag, jag öppnar datorn tror jag och nu är klockan 22:00!

Dagen har varit jätte bra och det började med att Lexie typ sov från 23:30 (då hon ville äta lite) till 07:30 i morse för att sen somna om till ca 10:00!! Hon åt dessutom 200 ml ersättning vilket ALDRIG hänt tidigare.

Sen fortsatte det... hon sov nästan två timmar innan babysimmet och nästan två timmar efter. :) Till slut fick jag gå in och väcka henne.

Men... så kom kvällen! Hon VÄGRADE somna! (Ja, möjligt att hon sov för länge på eftermiddagen men kände ändå att hon förmodligen behövde det)

Alltså.. Ni som inte träffat Lexie kan nog inte förstå hur mycket energi denna tjejen besitter men jag kan säga att hon har alldeles för mycket i mitt tycke! :) I alla fall när hon ska lägga sig. Upp och ner.. fram å tillbaka... snurra runt... ställa sig upp... sätta sig ner.. klättra på mamma.. resa sig i sin säng.. ALLT.



Vet inte hur många gånger jag försökte natta henne i kväll. Hon var så trött men vill ändå inte sova. På bästa humör var hon också... så jag ska väl egentligen inte klaga. Men det är ändå såna här kvällar man är nära bristningsgränsen och önskade att man hade någon som kunde "lösa! av en!

Man vill ju bara att "dom" ska somna och när man är ensam, med en sån här liten, dagarna i ända så är dom, få, timmarna man kan få på kvällen, innan man själv ska lägga sig, väldigt viktiga.

21:30 somnade hon ÄNTLIGEN (i sin säng) och nu är jag helt slutkörd känns det som! Det är ju svårt att bli arg på någon som inte vet bättre... men man blir rätt fort frustrerad och trött!

Nu hoppas jag på en bra natt och så kör vi nya tag i morgon! ♥


Kommentarer
Tina - Minnas mamma

Skönt i alla fall att hon sov så länge i sträck! Men jobbigt med nattningen förstås..

2011-11-24 06:46:34
URL: http://hejtina.blogg.se/
Carolina

Hopplöst... Sitter just nu o drar några djupa andetag innan jag går in o försöker söva Viggo. Dödstrött men vägrar somna på dagarna... Lite avlösning hade ju inte varit dumt... :)

2011-11-24 09:06:09
URL: http://sjomanshustrun.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0