Luciafirande!

I morse var det då dags för Lexies första Luciatåg och det var ett glatt och förvånat gäng som stämde upp till skönsång tidigt på morgonen. :) Det var så gulligt när dom kom ut att jag fick lite tårar i ögonen...Dom stora barnen var jätteduktiga..dom sjöng och läste dikter...medan dom små nog mest undrade varför det stod så många personer och tittade på dom. Dessutom var dom så påpälsade att dom knappt kunde röra på sig!! Haha....
 
Lexie hamnade dessutom på en liten isfläck så benen sakta men säkert gled isär på henne och det blev lite skratt i publiken när man hörde hur hon hintade personalen om att hon faktiskt snart skulle "lamla"!! :) Men hon parerade och klarade sig från vurpan! :)
 
 
Första luciatåget, av många, avklarat nu då.... Så mysigt och det är ju så gulligt när dom fortfarande är så små!! ♥ Att det var utomhus höjde också stämningen lite tyckte jag. Först när jag hörde att dom skulle vara ute tänkte jag att det var lite konstigt för jag har aldrig hört talas om att man är det... men tänkte att jaja det blir nog bra.. och nu såhär i efterhand var det ju som sagt jättemysigt och det verkar vara ganska många förskolor som firar utomhus.
 
Vi hade även tur med vädret eller vad man säger då vi "bara" hade tre minusgrader i morse. Hade det varit -15 som var sagt hade någon fått stannat hemma med liten men nu fick hon följa med å hon låg gott påpälsad nere i vagnen! :)
 
Hur har Ni firat Lucia?

Kommentarer
♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

vi va på lucia firande nu på kvällen på barnens förskola =)

2012-12-13 20:34:47
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Maria Berndtsson

Mysigt med Luciafirande! Vi har "firat" med att J också åkte på den där jobbiga vinterkräksjukan. Men nu har hela familjen haft skitn så hoppas vi är friska länge nu

2012-12-13 21:09:44
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se/
emmawalfridsson.blogg.se

Så sött :) Vi missade lucia, Maya är fortfarande sjuk så det fick bli att stanna hemma istället och sedan jobbade jag ikväll men där kom ett sött litet lussetåg :)

2012-12-13 23:34:32
URL: http://emmawalfridsson.blogg.se/
Anna

Vad mysigt och så söta dem är:) Vi hade med utomhuslucia där Vincent var tomte, väldigt mysigt och som du skriver blev det ännu mer stämningsfullt. Men jag var väldigt skeptisk när jag hörde att det skulle vara utomhus men det blev kanonbra:). Kram!

2012-12-14 16:23:02
URL: http://frokenstockholmare.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0