Fixat hela da´n!

När jag väl är i gång är jag svår att stoppa!! Men det hade gått om jag inte fått hjälp med barnvakt på eftermiddagen!
 
Bilderna är ett lite axplock på vad jag grejat med i dag!
 
 
Ja, det har verkligen varit en dag då jag fått en hel del gjort faktiskt....dock finns det lite kvar att göra men inget som "inte kan vänta lite". :)
 
Började dagen med en liten shoppingtur där jag bla. köpte två tavlot till Lexie. Jag gillar visserligen rosa, men är lite allergisk mor tecknade prinsessor å sånt där pluttinuttigt i gälla färeger... Men så hittade jag dessa söta små hundar. :) Underbara... eller hur!? Dessutom gillar ju Lexie djur och då vi inte kommer att skaffa några själva? så får dom pryda väggarna i stället!
 
Sen bar det av till blomsterlandet för att inhandla lite nya blommor. Hem och laga mat...plocka ur och i diskmaskin. Sätta på en tvätt... hänga tvätt...och så vakna Lexie och husfriden var som bortblåst!
 
Men... så kom räddaren i nöden... farmor... och tog med Lexie på en cykeltur och under tiden hann jag klippa både fram och baksida samt plantera och rensa lite i krukorna!
 
Nu ska jag dammsuga och plocka undan lite överiga småsaker som ligger runt om i huset! Min förhoppning är att jag ska få njuta av ett fint hem en kväll i alla fall för jag kan inte förstå hur en 1 åring kan stöka ner för en så snabbt!!??
 

Kommentarer
Landkrabba

Visst är dom bra på att stöka ner! Förträngde kaoset i köket medan vi åkte iväg på shoppingrunda, trodde nästan vi haft inbrott när vi kom hem ;) Men Adam sover fortfarande mycket på dagen, 2 x cirka 30-40 minuter, så jag hinner hålla undan det värsta då. Skönt att det är "rena" saker de river runt med i alla fall så att städningen egentligen inte är värre än att ösa tillbaks allt i lådor och skåp!

2012-07-12 19:32:18
URL: http://landkrabba.blogg.se
Evelina - mamma till Lucas

De är ju krut i dig kvinna! Hahahaha... you go girl! :) Härligt att få så mycket gjort! Själv har jag nu i två dagar suttit o renskrivit recept i en receptbok jag köpt! Skrivkramp? Nja, den är inte långt borta iaf ;) Men de passar ju de jäkla vädret vi har här i smålandet!

puss på er

2012-07-12 23:00:28
URL: http://evelina84.blogg.se
Annika

Hallå, va går du på?! Glöm inte å stanna upp å vila inland också;)! Fast jag vet hur de e, ska bara göra detta också... Sen finns de ju inget bättre än när allt e fixat! Hoppas allt e bra med Er å ännu ett stort grattis till de kommande nytillskottet i familjen! Stor kram!

2012-07-13 10:47:31
Johanna

Det är konstigt att småttingar kan dra fram allt och hitta allt för att dra fram. Ser ut som ett bombnedslag efter en dag!!

2012-07-13 11:43:43
URL: http://johanna.4rok.se
Emma

Vilket fint kök! Älskar hissgardinen :) Och så är jag avis på ert trädäck, vi har tråkiga plattor som ständigt måste rensas ogräs mellan. Roligare kan man ju ha...
Maya är också expert på att stöka ner, heelt galet vad där ser ut på hennes rum efter att hon varit vaken en halvtimme;)

2012-07-14 00:55:18
URL: http://akeroe.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0