Orkar Ni läsa ett inlägg utan bilder?

Å kära nån!!! Äntligen sover flickebarnet och jag får lite lugn och ro! :)

Dom senaste nätterna har inte alls varit speciellt roliga då det varit massa uppvak pga feber, hunger orolig sömn osv! Detta i sin tur leder till att både mitt och Lexies humör inte är på topp alla gånger. Och här kommer ett exempel är från i går.

kl 04:30 tycker Lexie att vi ska vakna... Jag tycker att vi ska sova! Jag ger henne välling i vanlig ordning då hon brukar somna om ... men icke. Däremot kl 06:00 sover vi båda två igen (tror jag) för att sedan vakna igen kl 07:00! Tilläggas bör att vi varit vaken ett par gånger under nattens gång också!

Förmiddagen spenderas på sångstund och Lexie är nöjd likaså jag. Lexie somnar vid lunch och äter yttepyttelite när hon vaknar efter cirkus en timma. ;( Detta är och har alltid varit en kamp! Men.. vi kan inte tvinga i henne mer än vad hon får i sig. Hur som helst åker vi till ÖF på eftermiddagen för att sedan avsluta med att hälsa på hos farmor innan vi åker hem.

Så summa sumarum... Lexie har sovit va en timma på hela dagen och jag förväntar mig att hon kommer slockna som en ficklampa efter vällingen vid 19:00 tiden! Men när tror Ni ungen somnar???? 21:30 efter ett antal misslyckade försök med vaggvisor.. godnattsagor osv. Jag hade ju verkligen gett henne all uppmärksamhet hon kunde få under hela dagen...bde hemma och på "bortaplan".... gjort saker som hon älskar.. men vad får man för det? En grinig unge som inte nöjer sig med något..speedad till tudsen... och går kom gråten flera gånger kan jag lova.


Att ta alla duster helt själv när man känner att man är på bristningsgränsen till ett psykbryt tar på krafterna...men jag vill inte verka gnällig så därför säger jag även att samtidigt så ger dom bra stunderna så mycket kärlek att man ganska fort glömmer av hur jobbigt det egentlgien är periodvis.

Men jag har det tufft.. det är inget att sticka under stolen med..Jag vägrar att tro att jag är en dålig mamma för det. Jag anser att gör mitt  ABSOLUT bästa för Lexie och i bland kanske jag till och med gör det lite för bra om Ni förstår vad jag menar! Missförstå mig rätt nu, men Lexie är inte den som nöjer sig med vad som helst och även om hon är hur charmig och go som helst (när det går hennes väg) så kan hon vara rätt jobbig mot mig!

Ni behöver inte komma med utvärderingar om att jag ska göra si och gör så... för tro mig... jag provar mig fram som alla andra mammor och ingen av oss är perfekt! Och NÄ... det är heller inte aktuellt att sambon skall byta jobb!! Glöm inte att det här är bara EN dag ur vårat liv och som Ni alla vet så ser alla dagar olika ut. Lexie har ju även haft feber tidigare i veckan vilket ju också sätter sina spår samt att det finns en grej till som jag valt att inte vilja dela med mig av som gör att saker och ting i vardagen kan kännas lite tuffare emellanåt.

Ja, Ni som orkade läsa igenom detta får absolut gärna kommentera eller undra... men som sagt... pekpinnar undanbedes vänligen men bestämt! ♥

Kommentarer
Sofia

Du är så STARK som klarar av att vara hemma själv dessa veckor! Det är klart att du är en bra mamma, det tror jag ingen tvivlar på! Ibland har man sina svackor, det har alla, och jag tror att det är därför man uppskattar de fina stunderna så mycket! Hoppas ni får en fin helg!

2012-05-11 15:05:48
URL: http://sofiaelinviktoria.wordpress.com
Angelica - Mamma till Moa

Vet precis hur du känner dig!! Dessa (ursäkta språket) jäkla sömnproblem alltså, det är helt sjukt. Man fungerar inte och orkar inte hålla humöret uppe. Spelar ingen roll om hon har feber eller är helt frisk, det är lika tufft för det!!

Och att du får ta hela lasset själv just nu förstår jag att det inte gör saken lättare. Du är en supermamma för du gör allt i din makt för att Lexie ska ha det bra! :)



Kanske kan du få en kväll för dig själv, med en ordentlig sovmorgon, ladda batterierna lite :)

Kram på er!

2012-05-11 15:08:14
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Annika

Många stora styrkekramar till dig!! Vet att de inte e till någon tröst men vi e alla där nån gång (i månaden...) då vi känner oss värdelösa å har slut på energi. Som sagt en mängd styrkekramar till dig!!!

2012-05-11 17:24:24
Helena

Du är den bästa mamman Lexie kan få. Jag avundas dig att du orkar. Du är stark och helt underbar. Och det vet du att jag tycker. Alla har vi våra "dåliga" dagar. Både du och lillskrutt. Ni är bäst. Kramisar

2012-05-11 17:41:05
Pernilla & Alwa

<3 Jag har stor respekt för dig som klarar att ta hand om Lexie ensam när sambon är ute på havet. Stor credit till dig!

2012-05-11 20:17:49
URL: http://alwag.blogspot.com
Fia- mamma till Edison

Man får tycka att det är jobbigt ibland!! Kramar fina bloggvän!

2012-05-11 20:46:45
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Isabell - mamma till Embla

Förstår dig precis, alla har vi sånna dagar och visst vet man att man är en bra mamma innerst inne, även om det inte känns så när ens lilla barn bara skriker, gnäller och gråter.



Kram!

2012-05-11 21:31:12
URL: http://annaisabell.blogg.se/
Landkrabba

Jag ser att många fokuserar på att du är ensam fyra veckor och det är många som gör det mot mig också. Jag väljer dock att fokusera på att vi är två halva året. För vore det verkligen bättre att ha en sambo som jobbar iland? Vore det bättre att hans väckarklocka ringer sex och han kommer hem tolv timmar senare? Hur många nätter hade man "delat" på egentligen?

Vissa dagar är bättre, andra sämre. Sånt är livet, både med och utan barn. Jag tänker inte säga att du är en bra mamma för du VET att du är det och det är huvudsaken!

Hör gärna av dig om du vill! Lämnade mailadress i inlägget den här gången eller så kan du adda mig på Facebook, tror mitt namn är rätt ovanligt! :)

Kram!

2012-05-11 21:46:43
URL: http://landkrabba.blogg.se/
sara

hmmm så där kan Alwa bli till kvällen om hon sover "försent" på dagen, så helst inte sova efter 13 har jag som mål då brukar det va lättare, för sover hon där efter om så bara 20 min så kan hon va vaken tills fan kommer å avlöser henne... neeej jag vet man kan inte jämföra barn men tänkte bara lite tips å kanske få egen stund efter 19? .. :p våra tösar verkar vara lite lika i fysiken å väldans aktiva..

Pöss på rej

2012-05-12 00:07:05
URL: http://alwalouisemamma.spotlife.se
tellan

Jag känner igen mig..Min kille har varit jätte svår i flera veckor och somna får hålla på i flera timmar!

Och jag kan bli så frustrerad ibland när han är skriker och inget hjälper och ibland på dagarna kan han vara grinig..Jag kan tappa mitt humör och bli arg men sen får jag dåligt samvete över de och känner sig som en dålig mamma..

Jag brukar ha bra tålamod men nu är de som de tar slut rätt fort!

Men du gör de bra tjejen=)

2012-05-12 19:33:38
URL: http://tellans.blogg.se/
Jenny

2012-05-13 12:12:51
Evelina - mamma till Lucas

Att pekpinna dig är de sista jag skulle göra... Däremot så vill jag skicka en otroligt varm o lång kram! Du år så härlig Mia, jag beundrar dig.. jag beundrar er! Lexie har den bästa mamman för henne, tvivla aldrig på de.



Jag förstår va du menar med att man inte vill ha en massa tips o idéer, brukar också undanbe mig det.. man vill ju bara skriva av sig!



You kick as girl! ;) hihi pussen o kramen

2012-05-13 18:50:35
URL: http://evelina84.blogg.se/
Therese- Mamma till Ameah

Du är fantastisk Mia <3

2012-05-13 21:10:21
URL: http://mylifeinthai.se
Timjan o Akleja

Känner igen mig till tusen, G är oxå rätt jobbig mot mig... KÄnns verkligen som att han trotsar mer mot mig än mot Stefan, vet inte om det är jag som inbillar mig eller om det ändå är så att mamma kommer först liksom, även om pappa är hemma med honom nu. Det sägs ju att de trotsar mest mot den de känner sig tryggast med så man får väl se det som en liten tröst...



Kram!

2012-05-19 20:20:57
URL: http://timjanoakleja.wordpress.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0