Några dagar kvar nu bara..

Här är det dåligt med uppdatering som vanligt men nu jäklar ska jag få in ett litet inlägg för att tala om att vi lever! :)
 
BF börjar ju närma sig med stormsteg nu och jag blir allt mer nyfiken OCH framförallt nervös. Ja... faktiskt... även om jag "gjorde det" för inte så länge sen så är det nervöst. Och kanske är det just därför... eftersom man vet vad som komma skall??
 
Hur ska det börja denna gången... vattenavgång... förvärkar!? Förra gången gick aldrig vattnet så skulle det gå denna gången blir jag nog helt paff!! :)  Och även om jag hade förvärkar i flera dagar förra gången så var själva förlossningen väldigt snabbt över. Vi tittade på den i dag hos barnmorskan och hon sa att det mer såg ut som en omföderskas förlossning än en förstföderskas.. vilket ju bådar väldigt gott inför denna! Men sen kan man ju aldrig vara säkert och jag berädd på alla tänkabara skeden!
 
Låt det bara gå (minst lika) fort!! :)
 
 
Jag bjuder Er på dessa bilder där jag (VEEET att jag) ser ut som en "best" men Lexie har sen en tid tillbaka en liten ritual som måste följas VARJE dag.
 
Å så här går den till...
 
Khoom... säger hon å drar i mina händer... hon tar mig in till gästrummet...tänder lampan... säger till mig att lägga mig... och visar med händerna på sängen! Hon drar upp min tröja för att sedan öppna nattdukslådan där hon tar fram en hudsalva som hon sedan öppnar och trycker ut innehållet i...på min mage!
Detta kletar/masserar hon sedan runt på magen samtidigt som hon säger bebish och ler stort!  Att trycka ut krämen är det roligaste så där får man efter ett tag ta tuben i från henne... haha... Sen avslutas det hela med en liten puss!
 
Jag tycker det är så gulligt och fnissar lite varje gång hon drar in mig till sängen. Å snart lilla älskling... ja.. då är det ingen bebish där inne längre... för nu ska den ju ut och du ska få ett litet syskon!! :)
 
Eller hur!!
 

Kommentarer
Maria

Men gud vad sött! Har hon vart med till Bm eftersom hon ska ha kräm på magen? Tror hon kommer bli en go storasyster även om det säkert kommer bli lite svartsjuka och tjuvnyp mot den lilla, men det hör vl lite till syskon emellan. Förstår att du är lite nervös, ingen förlossning är ju den andra lik så även om man vet lite mer så vet man ju inte hur det blir ändå. Jag skulle ju inte vilja ha min likadan även om jag mest ser den som en positiv upplevelse. Kramar

2012-11-21 13:34:55
URL: http://eninvanaretillibyn.blogg.se
Linduz

Vad gulligt av henne. :-)

2012-11-21 18:42:09
URL: http://linduz.bloggplatsen.se
♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

nu testar vi en tredje gång och hoppas det kommer fram bättre :P
gu va gulligt av Lexie å göra så :D

jag tänkte på hur vi skulle göra med skorna, vi ska ut till Torp i helgen du har inte möjlighet att åka dit och vi möts där istället? jag tänkte att ja skulle skickat dig mitt mob nr så kunde vi lättare bestämma något som passade men hitta ingen mail eller så och vill inte gärna skriva mitt nr när du har så alla kan se den ;)
Kramis

2012-11-22 15:29:11
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Evelina Sidenbäck

Men söta Lexie då!!! Underbart! Tänk om ett tag så jagar ungarna varandra o skriker o drar i håret ;) så njut den tid då de visar ömhet för varandra... alltså nu när mini ligger i magen o har skydd ;) hihihi... sötisar... du är en vacker best Mia ;)

2012-11-23 18:20:42
URL: http://evelina84.blogg.se/
Malin S - form&design

Haha men ååhh.. så sött :)

2012-11-23 21:47:45
URL: http://www.malinstolt.com/
Karin

Gullunge <3

2012-11-26 12:13:46
URL: http://karinssnurriga.devote.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stalker?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0